Ta en Kaka Till

Alla inlägg under november 2012

Av Simone - 30 november 2012 20:26

Henning är begraven..,

 

och Eskil är på G ., nu är jag på väg upp med min nya julgran,.,


Idag bakade jag himmelsk goda pepparkaks Scones på jobbet,.

 

Tack Johanna för det tipset

 

 


Pudrade med lite kanel...

men jag skulle oxå vilja testa dom med saffran och kanel i degen ist för pepparkakskrydda..  ska nog baka dom till frukost i morron bitti... 

Av Simone - 29 november 2012 21:02

Skräckfilm och godis !!!

Av Simone - 29 november 2012 12:32

Kanske borde raka mig ??


                               


Eller köpa långbyxor !     

 

 

 








Av Simone - 29 november 2012 08:12

Jag tycker nog att Henning luktar lite mäsk ?    el aceton eller precis som han INTE  fick lukta..

fast kan va som lite gammal yougurt.. vettetusan.. eller så är det inte så farligt ?? Han bubblarju... men är väääldigt flytande?? ska surdeg verkligen va flytande sådär ??

han bor i kylen sen igår... men hmmm.. Carita !!??! hjälp....  

 

Sen har jag minsann hittat bästa presenten ever till mina bonusbarn ! hihihi beställer... säger ingenting ! ...     

 

Och nu är det mera All in for Christmas som gäller.. flyttar runt allt som en galning här nu.... ser ut som ett bombnedslag överallt... dags å bära ut husets  "vinter/höst" outfit och bara ha "Jul" jag och mamma var hos min ena brorsa igår och hjälpte han och fixa med julen igår.. så jag vart superinspirerad och gjorde om hela huset igår.. 

 

Älskar JUL.... och jag har köpt en massa julklappar redan.. sitter å funderar på några fler... kommer bli underbart...   Vi ska va hos Robins och Farmor och Göran kommer upp !! kommer bli magiskt...   

 

*sjunger och visslar julsånger redan*

 

 

 

Av Simone - 28 november 2012 22:48

Efter 2 timmars prommenad fick vi en välförtjänt


    Smarrr...


Sen så har vi ju funderingar över det här med årets pepparkakshus..... Har några ideer... Pia har oxå några   

Sen skall det ju göras ett på jobbet oxå.. hopppas det blir jag och Carita som kan göra ett ihop   

 

   WOW säger jag bara...

 

 

 

 

 

 

 

  blir en aning dyrt å göra ett sånt   

 

  Såååå grymt snyggt...

 

i år ska jag använda limpistolen it för smält socker.....

 

All in for christmas..... 

Av Simone - 28 november 2012 08:40

Japp nu ska jag över berget till Pia och vi ska gå ut och gå lääänge... och styrkeövningar sen.. typ core.. och Cafe Latte !!!!!  

 

 

Månen väckte mig i morse kl 06.00  

 

 

 

 

OCH Ozzy han tyckte nu ska jag mysa med dig till du kvävs sen ska vi gå upp och fika..

 

   

 

off over the Mountain... och idag ska jag ta med mig " pinnarna "   

Av Simone - 27 november 2012 22:58

Fantastiskt mysigt ute... Krille fyller 35 idag.. ojojojj man känner åren smyger sig på... meeeen vi är inte gamla för det !    OCH snygg är han oxå...  

 

   Äntligen minusgrader..

 

Jag skulle göra en morotskaka tänkte jag... vi hade ju kolakakor och godismuffins... så  .. jag hittade i min bok "långpannans lov".. gjorde om den lite bara... men Eeeh den var lite spec kan man säga   

 

   gott ??     

 

 


 

har jag gjort nått fel..??? astjock ! hahaha... la bara till kokos och kardemumma och kanel men oxå extra olja ???

 

  wtf ??? fick typ pressa ut "degen"

 

 

Men allt vart bra till sist....

 

   

 

RulltårteBakelser (Igen) men min egen äppelmos och min egen drottningsylt...

 

                

 

         

                       

 


Kankse världens godaste smörgåstårta ?? Vegetarisk,, förutom skinkan uppepå....

 

polarbröd... majonnäs och cremefraiche som "gegg" och bara rivna morötter och finhackad purjolök som fyllning...   salt och peppar

 

Smarr !!!!

 

 

Idag så impuls shoppade jag igen,.. ojojoj ute på stan.. men jag hittat en grej på BOOM som jag måste ha...   

 

   mys..

 

sen hittade jag även lite julklappar till kära mamma och min kära svärmor, och brorsan oxå ! och en ybergullig till Tobbe .. men sonen kommer sig in på bloggen då och då   så nu törs man ju knappt skriva nått här....   Sen tror jag Tomten hittade en present oxå... 

 

 

OCH några #musthave till....  

 

 

 

   

 

 

 

 

Nu efetr allt firande och disk.. så går jag och lägger mig.. orkar fan inge mera,...

 

och från och med nu INGE MER JÄVLA FIKA !!!     

Av Simone - 27 november 2012 08:58

Tror det kan gå.. litar på min Brödguru Carita ! Henning får inte lukta hembränt el aceton.. då åker han på sopen... lite syrligt fräscht går bra   

 

idag vart det 0,5dl rågmjöl och 0,5dl rågsikt med vatten spännande inför dag 4 i morron...


Han började med 1 dl rågsikt och 1 dl grahamsmjöl.. lite dumt med hade inget rågmjöl.. men det har jag nu ifall.. om Henning dör.. så börjar jag om....


  

 

Han ser lite slafsig ut här på bild.. men jaja....  

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards