Ta en Kaka Till

Alla inlägg under september 2012

Av Simone - 29 september 2012 23:37

Behöver en ny bil.. eller en annan bil.... mindre, mindre törstig, mindre skatt...

min volvo v90 kommer säljas inom kort.. den är fin och så men.. vi har ju redan en fläskig bil, nu behövs mindre helt enkelt,,, Men

Vill haaaa !!!    Kommer få..   


  Tobias sa till mig i förrgår.

-mamma jag vill baka med dig.. kan vi baka bullar ??

-ja visst kan vi det.. -bra då fyller jag min barndom          

Då blev det bullar.. nått jag hatar att göra, har typ gjort bullar 3 gånger i mitt liv.. men den här gången vart dom goda och det gick ju faktiskt bra   


             



 


Älskar den här bilden på Ozzy...

 


jag ser ut som.. - Det kommer nån ??   

Ozzy ser ut som  - Good ! Bring them to me ! mjau   



 



Mina    Ozzy är som Elof ibland..




              

Nu är det som klart här i "ingentinget" vart jäkligt nöjd   



  




Jaha om man skulle göra en kaka,,.. Hahaha

 

 

            



Nja vi körde ikväll en variant av svår kaka.. Therese kom och va hos oss ikväll.. och vi tänkte baka nått lurigt.... 


            

  

4 fucking timmar senare var vi klara

 

                                                                                            

   Banana Cream Pie


Damn så god !

mördegsbotten, kolakräm...bananer...vaniljkräm..vispgrädde...jord


nötter..riven choklad.....       



   börjat måla Idas stol till hennes rum... karamellrosa ska stolen bli.. resten av möblern aär vita och väggarna vita och har beställt en asfin tapet som jag inte har bestämt hur jag ska sätta den än... som bårdliknande mitten på väggen liggandes... eller en och en över hela rummet... eller tillsammans som en fondvägg... vi får se...




Detta är årets bild... jag dog när jag såg han... oj alltså...

 


Vackraste barnet.... Lennox...3 år nu.. jag längtar till han och hans mor kommer upp och hälsar på mig igen...  Kom hiiiit !

 

 

 

Maciel Speciell...            -2009



Maciel och Ida läser jakt tidning,.,
vi försöker förklara att Maciel har en bäbis i sin mage......
Ida säger senare åt Maciel - Man får inte äta bäbisar,..
och att hon ska spotta ut den!. hahahaha   
 
GOD NATT !!!



Av Simone - 26 september 2012 08:32

Shoppade ytterkläder till barnen....   det är ju bäst å va ute i tid märkte jag.. så det vart inte så farligt ändå.. men jag har skoköpet kvar...   

 Ida fick ett nytt set och en mössa.. tror vi har hundra mössor snart, men iaf

 

  Och byxa och en matchande mössa till Tobbe.. för han hade en ny svart Jacka redan... perfekt.. nu skor.. blir ju några par ändå..

 

 

Sen ett måste

 

      

 

Mums..... 

 

Ozzy har ingen mat så idag ska jag måste in till stan iaf !..

hoppas jag får nån som följer med   Ida ska i alla fall med... det blir roligt..

 

 

      

 


Ozzy har avancerat från näbbmöss till sork !! yeay

 

 

 

Min underbara Ozzy...

 

 

 

Frukost i morse... då e alltid Ozzy med... jag kommer bli en sån där Crazy Cat lady 

som lägger upp bilder på bara katter överallt  börjar redan ser jag ...  

 

 

 

 

Nu är Jeanette här och vi ska ta en riktig prommenad !!! yessss

 

Av Simone - 24 september 2012 08:13








"Kärlekens Mirakel" tror jag är rätt benämning på denna drink,, då den gjordes av schlagerdrottningen själv...  Jeanette

 

 

 

och sen gjorde Natalie en Supergod annanasdrink

 

    

 

Ja alltså i helgen vart det Drink kväll hos Malin och utgång på schlagerklubben..  

Såklart hade vi Grymt kul... och man är ju sådär lagomt patetisk när man sjunger med och tror att man  dansar, när man egentligen bara viftar på fläsket och wobblar runt

som en sjösjuk ko...  

 

 

 

Dags å ta sig till schlagerklubben alltså...

 

 

  

 

Och efter ett par drickar till så man är sådär lagomt snygg..    

så ser en av deltagarnas namnteckning ut såhär...

 

   ?????

 

 

Men det var inte jag iaf .. hahaha jag skötte mig gansak bra tycker jag.. om jag får säga det själv.. Och dagen efter gick jag 1.1 mil för å hämta igen min bil, senare vart det  30 års kalas på kvällen.. MASSA GOTT FIKA !

   man fick ju ha en gaffeltruck för å ta sig ut därifrån....

 

Nu idag ska jag vila lite känns det som .. nej jag ska träna och sen slipa och måla min pidestal... sen off to WORK     

 

 

 

Av Simone - 23 september 2012 22:40

Det här var en rolig förmiddag kan jag säga....   

Johanna har gjort en beställning   

 

  

 

gjorde två sockerkakor dagen innan i avlånga formar och delade dom i tre delar med världens bästa uppfinning....

 

och modellerade ihop en snopp.. ganska stor blev den oxå.. och tung.. hahahaha

fyllning.. och sen på med grädde och marsipan.. använder aldrig sugarpaste..

smakar skit ! och använde chokladströssel till hår... penslade på ollonet med röd karamellfärg och lite vatten...ådrorna gjorde jag av marsipan.. rullade bara långa bitar och la under.. men man måste ha ganska tjocka "ådror" om man har grädde på så dom inte försvinner ner i grädden... jag skulle vilja ha en snoppform faktiskt   

 

Måste bara läga upp en bild på en rolig fin tårta man kan göra för enkelhetens skull till barnkalas...

Inte för att dom har två tårtorna ens borde vara på samma inlägg    men iaf... 

    

 

Äger ! glass i 0,5 liters paket.. och i det här fallet... blev en lok med vagnar.. tex..

Malin har gjort denna vackra skapelse... Faaantaastiskt Maalin *Moster Margot*

 

Baka Baka... 

Av Simone - 21 september 2012 23:24

Några som ville baka monsterkladdkakan.. skriv gärna hur det gick och vad ni tyckte   

ikväll så bakar jag... håller på med en liten hemlig request   

och jag har fått en av min mammas gammla bunkar sen jag var liten.. och den helt enkelt ÄGER att baka i.. smeten blir bättre, fluffigare och .. ja allting !        

 

Så i morron blir det bilder på mästerverket ...   

 

 

Ikväll har vi varit hos Anton och Malin... mycket Angenämt  *Moster Margot* 

och i morron är det drink kväll med utgång ! jag och 4 tjejkompisar till.. oj vad vi ska röja och skämma ut oss, igen 

            

 

Myser med Ozzy lite... innan det är dags å göra fyllningen...

 

 

 

God Natt.... 

 

 

 

 

Av Simone - 19 september 2012 22:34

Hej alla ute i Etern..

vilken dag och kväll... fullt upp på dagen.. jag och FranzJäger har haft en heldag.. min mammas shih tzu,.. hon var på ikea...Ozzy hörde ljudet på morronen och tittaade på mig som What do you meen , "The Dog is here" ?

 sen insåg han .. att "den där" ska vara här idag...  

Jag och Frasse har varit ute och gått en del idag.. men på löprundan fick han stanna hemma... insett idag att jag blir så sjukt ful i mössa.. det går inte å ha på sig !!

   Kolla ba !   

 

Nåja Frasse har varit cool och hängt med till Johanna idag och vi vart bjuden på kinamat

 

Resten av kvällen har bestått i en massa barn här och paketering av älgkött och gjort klart min äppeldricka, -Vi haar varit så duktiga såååå *Moster Margot* 

( önskar ni fick höra hur "Moster Margot" låter )  

 

Ida vart så duktig å hjälpa till.. både med köttet och drickan..

  smakade min äppelmos på gröten idag...   perfekt

  nu tror jag det är slut tjatat om äpplen.. för nu är träden tomma iaf

    

 

Sen här kommer receptet på MosterKladdkakan 

 

  

 

Fantastiskt god.. gärna varm med glass till...  

 

 

 

 

 


God natt alla... lär gå isäng.. ska jobba tidigt i morron.. fy vad jobbigt...

hmmm.. det kasnke är nån film på tv ??   

 


Av Simone - 18 september 2012 08:20

Frukost..

nybakta frallor, och den största tekopp ever....

 

 

 

Idag blir det en låååååång prommenad..och tvätta städa..och kratta löv och sen ska jag

plocka ihop de sista få äpplena jag såg på topparna..och gör en till äppelmosburk...      Jag har kommit fram till att jag har Transparante Blanche på framsidan och Silva på baksidan  stört värsta husfrun alltså ??  

 

     Eller ?   

 

 

Och så funderar jag på baka, ovanligt va?..  

 

funderar på göra..   Monsterkladdkakan ! alltså.. galet goda !!!

eller kanske Banana Cream Pie ! eller HallonTryffel limpan typ

   

 

Ha de såbra idag allihopa ! 

 

 

 

 


Av Simone - 17 september 2012 20:30

Ja nu är det dags å ta tag i Idas rum...  

nu är snart detta lilla rum ett minne blott, hon har fått byta till det större summet och nu ska det bara målas vitt.. och en underbar tapet.. som jag ska sätta lite våd för våd på olika väggar... får se hur jag gör..

 

     

 

 

Tobias rum är färdigt   

 

 

 

Och vardagsrummet e ju klart typ.. bara några lackhyllor som ska upp,

 

Ozzy den lilla knäppisen e med typ överallt på kort    

 

 

Köket

 

 

Allrummet/hall/stort ingenting typ.. ska bara få upp ett väggord..och en Kamin !

och mina ursnygga "bok" hyllor som jag fått av Johanna min snuttkorv...

grymt coola... tycker jag iaf  

 

 


Vårat Sovrum   

   

 

 

Dags å försöka få isäng alla barnen.. så jag får se film och äta popcorn...  


Ovido - Quiz & Flashcards