Ta en Kaka Till

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Bröllopstårtan och Midsommar - check

Av Simone - 22 juni 2013 19:50

Ja nu är det gjort,... och jag blev riktigt biten av att göra tårtor igen.. jag hade pluggat på och skaffat mig "hjälpmedel" och anväde riktiga grejer.. då går såklart allt lättare...

och nu vill jag bara göra fler å fler å fler...    


skaffade mig en "Dutt" min bästa kompis jämte snurrplattan... som jag lånade av brorsan,... den får dom nog aldrig igen.. hihihi...


NU Kör vi !


0700 på morron

  fyllningen.. MjölkchokladGanache och Hallonmousse

  höga fina bottnar med världens bästa tårtbottenrecept

 


  fyllda och ihop plastade över natten..

   min "Dutt"


   snurra och #täcka tårtan med smörkräm

     


jag använde mig av en #sugarpaste och den var as smidig att #kavla ut.. potatismjöl är min vän..och det var där som "dutten" hade sin funktion.. dutta överallt.. och vända och kavla.. dutta vända kavla.. king


 

snurrplattan och smothern var överlägsna... blev slätt och fint


 


          

skulle vilja ha en sån där mönster rulle eller vad det kallas,.. som man gör bårderna med i ett stycke.. skulle ju inte bli några skarvar då,...


sen.. dagens Memo.... köp INTE #icasmarsipan... alltså tårtlocket.. jag hade för lite blå sp var jag rädd för och jag sprang och köpte ett vitt tårtlocjk  för jag tänkte oxå att kan ju bli fint kanske med 2 färger ist på själva huvudtårtan..-.- men då såklart så jävlades det.. den knövlade sig och veckade sig.. var inte alls som sp ... så jag fick göra efterkonstruktioner i form av löv på den.. kanske jag skulle struntat i å låtit vecken vara.. men men ... gjort är gjort.. lärde mig iaf nått... aldrig köpa färdigkavlat skitlock..


Men bruden blev nöjd iaf.. och dom var goda.. å det är viktigt... och var riktigt skönt på midsommar afton då jag satt å väntade nervöst.. å så fick jag den här bilden...


 

å hon skrev..


Tusen Tusen tack !!! Dom var Supergoda ! :)


jag kunde då slappna av lite...   


Midsommar


Ja mitt i all min tårtbakning var det ju midsommar ocå och vi skulle till några goda vänner och fira och övernatta... jättemysigt ute vid havet.- å jag hade köpt lys stavar på tradera till alla barnen så dom skulle få ha lite skoj.. partytrick...   


 Present till värdinnan..     ja som sagt det blev lite över av fyllningen till tårtorna.. recepten var mycket generösa.. så jag "hittade" på en efterätt till... tänkte att funkar det så funkar det,,...


   Våran fina Ida som jag färgade håret rosa på på morronen.. hihihihi


   grym middag med grillat rådjur.. tomatlök sallad å färskpotatis och annat gott...


    Värden i huset är grym på drinkar så det blev en och annan goding..  


   dags för montering


  och ChokladFudgeKakan går alltid hem...


 

blev ett rejält efterättsbord.. hahahaha



Och jag kunde inte heller låta bli att färga håret lite rosa när jag gjorde Idas... hade det för några år sen.. och färstår ju nu att det var det som saknats hela tiden...  

        


Grymt mysig kväll... och på måndag är det Semester !!!!!! woop woop !


oj snacka om rättstavning jag fick göra såhär i efterhand...   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 30 juni 2013 05:47

Ja nu har jag fastnat igen i tårtverkstan,,, men den här gången på riktigt   efter #bröllopstårtan så ville jag bara testa mera... å man märker ju vilka material som är bäst    jag ville fira att jag fått semester.. så jag ville göra en sommarsem...

Av Simone - 11 juni 2013 00:10

ChokladLasange !     hyfsat lurigt å räkna ut och översätta amerikanska recept... nu jag gör en svensk version av denna skapelse..   3 paket oreokakor + 8msk smält smör.. mixa tryck ut i en form.. 23x31cm.. typ... bakplåtspapper gör c...

Av Simone - 27 maj 2013 09:05

Ja jag ville ju ha vita tjocka dynor till  mina fotöljer.. meeeeen det fanns ju inte.. kunde man ju gett sig fan på... vitt e väl inte det bästa men .... då gör jag väl egna då.   Weapon of choice !       köttkniv limpistol sax björntrå...

Av Simone - 23 maj 2013 22:20

Nu är det sant tror jag sommaren har kommit ! gud så skönt.... jag var så less på snön.-... fest i helgen i vännäs... kommer bli grymt kul..  på hotellet... "FörsommarFest" en kompis till mig som ordnar... grymt kul.. skulle bli amerikans buffe.. mum...

Av Simone - 17 maj 2013 09:21

Den här helgen är lagomt packad med aktivitet.. i like.. ikväll blir det "Familjen" som kommer över å grillar... å ungarna ska få härja lös.. jag har satt upp en till studsmatta så nu blir det inte för trångt på den vi har.. hahaha... dubbelstuds ...

Ovido - Quiz & Flashcards