Ta en Kaka Till

Alla inlägg under december 2011

Av Simone - 31 december 2011 11:38

Vi sov för länge som vanligt.. och klev upp till 10.30  .. sen blev det fika... och massa nyårsförberedellser.. som egentligen blev mkt smidigt.. för vi ska inte vara här. så man slapp städa en massa oxå    


Nyårsfestligheterna avlöper i brån i år.. och jag är ledig !   det var länge sen jag var ledig på nyår


nepp off and oick up child out of the tub !!! and take a walk with my Hootchi Mama !

Av Simone - 30 december 2011 09:20

Vad ska man göra om man har tråkit..   

igår kom min kära brorson med sin tjej förbi med krämbullar till sin stackars uuutsvultna faster   mkt trevligt...

men då tänkte vi  oxå att stackarn har ungdomen så tråkit så dom kommer hit...  

(annan plats än hemma hos mig, för där är det alltid såå roligt   eller hur ?)


då diskuterade jag och kollega..

Jag har ett tips... har man tråkit kan man ta bilen ut i skogen en sväng...   


nej föresten... glöm det jag sa.... !!  



  inte bra att ha jobb som man är borta på nätterna.. skapar .. vad kan man säga .. frustration ??  


jag har världens bästa Therese hos mig nu.. hon har passat barnen medans vi jobbat.. tänk 12 år och fixar allt galant.. otroligt !

meeen då e hon ju släkt med mig  ..




Jag tror snart det är dags att testa den här Monsterkladdkakan




YUMMY !!



Hahahhahaha älsakr våran dator !


har hittat idas tapet till hennes nya rum.. men då verkar Photowall slutat sälja den !?!?  




hur snygg som helst.. men finns ju andra alternativ.. men den där hade varit pricken över iet alltså !


ha det dags för lång prommenad !

         

  

Av Simone - 29 december 2011 11:51

Jul Jul strålande jul.... god mat gott godis och familjen....

                 


God Jävla Jul allihopa....


Av Simone - 28 december 2011 07:26

fy fan vad drygt   datorn bara vägrade starta ! tror fan det var i november rent.. den paja..  .. en mkt svart dag.. hur lätt är det att leva utan dator !??!? men tur vi har våra iphones  ... men ändå.. massor har hänt.. både jag och Ida har haft Magsjuka    å jag har inte haft det på 19 år !?!?!? jag trodde jag var immun ... men icke..

men det här med datorn var ju värst tror jag...å att fixa den verkar ju meningslöstden är ju över 5 år.. och bara slören,,, och köpa en ny är ju dyrt.. och vi vill ju ha en mac.. och det är INTE billigt ! och Jul dessutom ..det får ju typ bli vatten och bröd !  


men nu är julen över och NU sitter jag här med en ny MacBook Pro  !!   och nu ska jag bara lista ut allt.. som typ HUR ALLT FUNGERAR !  Äntligen en dator.... nu ska vi se hur det finkar med icloud hur man gör för å få hit en bild...     

hmmm...

nja det där måste jag visst kolla upp lite.. jag är livrädd för itunes så jag vill knappt va å greja i den ... sist ochförsta gången jag startade pp min nya iphone mot itunes så dök min mobil två gånger.. för den laddade upp krilles säkerhetskopia på min mobil.. och det var ju lagom roligt.. å fixa till det  ... 


Ha en bra dag alla.. jag ska fortsätta å gräva mig in i datorn    


Av Simone - 10 december 2011 20:14

Ja om man jobbar när jag jobbar kan man få smaka en tvättäkta LusseBalle    



vad blir det efter en sån här fika paus ??   ?? hahaha


Vårat vardagsrum är klart sånär på några kabel lister och min taklampa som jag bara måste ha...

 



Julen är här på rikitgt och nu har snön kommit ! så underbart ! men beehöövde ju inte vara bara blötsnö som kom.. en aning drygt att skotta 50 cm blötsnö    efter att båda jag och C skottat på kvällen med barnen som hjälp och dägen efter med typ samma sak för då hade det kommit ännu mera snö. så då gav vi upp och bara skottade så vi fick ut en bil och han skjusade mig till jobbet,,.. gotta ring for en nice granne u know !  

Jag har just gjort glöggfudge på jobbet ! hoppas den blir god ! 


God Jul everybody !!!     

Ovido - Quiz & Flashcards