Ta en Kaka Till

Alla inlägg under juli 2011

Av Simone - 26 juli 2011 07:25

Nu har vi kommite hem från fjälls....rest klart för ett tag...men jag vill tillbaka till stugan.. bara ääääälskar att vara där.. ... Vi körde ner till Tärna på helgen och gick på marknaden..   vilka sjuka mössor det fanns..    men åker tillbaka i mitten av september för att måla om inidan och mysa, pyssla och dricka vin  kasnke plocka lite kantareller.. hjortronen är körda då, så det blir inget med det

tyvärr  .. jag som ääälskar hjortronsylt.. Therese och mina barn hittade litegrann så vi kunde köra lite sylt till efterätten... jag och Monica min svägerska gick på en fantastisk dagstur på fjället.. tog oss till Jeerisjaure (renvaktarstugan) 5 timmar tur och retur med en fikapaus.. kungligt !!!!!    vi gick ända längst bort dit man skönjar foten av ett fjäll lite till höger om Tjjolentjookko fjället till vänster....  .... synd man inte ser hela fjälltopparna då dimma låg lågt....   På väg över Jeerisen forsen alltså.. tur dom hade en bro där.. alla ansra forsar och bäckar fick vi hoppa, kliva på stenar och söka bästa vägen över.. roligt !

Men nu väl hemma.. så är det dags å göra klart alla burkar.. för sen ska jag ju baka alla kakor.. men nu fick jag en beställning till att göra ett bröllopskort till en kompis till helgen.. nästan klar vart jättebra   ähum tycker jag själv alltså  ....

Nej nu ska jag iväg strax till Pia och grejsa lite och åka in till stan för å göra lite ärenden.. mera scrapbookinggrejer förstås   och en ny CYKEL !! YESSS äntlign.. en motivlackad med muffins på !! FETT      

Av Simone - 21 juli 2011 12:42

   

Av Simone - 16 juli 2011 23:47

nöjd !   Svärmors godisburk

 

och mina saftflaskor som skall försöka attt säljas i augusti   

      dom här är mina favoriter,... jag vill typ ha dom själv   

Av Simone - 16 juli 2011 14:15

nu ska jag iväg och göra mera flaskor :) ska till Pia och pyssla lite   de e roligt...  idag ska jag göra klart alla jag har... och även börja på med några flera lådor   

bilder kommer upp i kväll.....   

Av Simone - 15 juli 2011 00:20

Jag borde verkligen sova... har nu silat all saft och fryst in den i stora flaskor.. häller över dom i sista stund innan det är dags å sälja... Men fick just en beställning  på en speciell flaska...   så jag kan nog inte gå i säng-.. föresten så är Krille ute och bygger ett jakt torn  så ja kan lika gärna va uppe... fast ska upp och träna i morron tidigt...   

 I morron har vi varit tillsammans i 16 år          

hahaha... vi ska väl mest troligt göra nå kul.. våra goa vänner på andra sidan berget har sagt att barnen ska få sova över där...       vattnat alla blommor och  typ försökt döda min brudspirea och syrenbuske för 3 och sista gången.. annars blir det grävskopa 

Nu behöver jag mera glasflaskor och glasburkar inför Marknaden i slutet på augusti,...

Rabarbersaften blev asgod !     


Av Simone - 13 juli 2011 16:20

nu e vi hemma från våran semester  


Härligt å va hemma.. men vi har haft det sååå bra.. en massa roligt har vi gjort.....

skjutit en massa ASROLIGT och sommarland och räkbåten och bara en massa god mat och Härligt folk en och en annan grogg   fick en massa glasburkar som jag ska scrappa och fylla med kakor sk abaka en del nu och lägg upp bilder på lite olika kakor  


               

:)

Av Simone - 12 juli 2011 00:13

visst vart den fin ??


 

Av Simone - 8 juli 2011 17:56

oj vad vi hunnit mycket denna vecka...   Räkbåten och shoppat och  Leksand sommarland..   skjuta jaktstigen..   bada.. ÄTA     och nu har vi varit uppe i Arvåsen   och målat spikat och fixat med nya utedasset .. nu är vi alla bortbjuden på middag hos några vänner till Linnea och Göran... perfekt.. för man är helt slut sen i går.. haha vi satt uppe oich såg skräckfilm   till kl 3 den sämsta ever fy fan--. bajs 

i morron hoppas jag det blir mera   sen är det dags att börja rulla hemmåt   man börjar längta efter mitt hus och alla våra vänner och min Elof... idag har jag fått tag på en MASSA fina gamla glasburkar som jag ska scrappa      

Ovido - Quiz & Flashcards