Ta en Kaka Till

Alla inlägg under mars 2012

Av Simone - 21 mars 2012 09:28

Sitter å funderar skarpt på att flytta ner lekstugan till "hagen" typ och göra om den till hönshus och bygga en in nätad rastgård..  visst möter det en del motstånd från den mänskliga tuppen på gården   meeen vi övriga   planerar vidare..

har hittade en ras som jag är ytterst förtjust i..



Stor Brahma    tuppen kan bli 75cm hög !! och dom är snälla lugna och blir tama hur lätt som helst !  trots att dom ser "Fierce" ut   


       


Egna ägg och så småningom egna kycklingar... Jepp Simone goes Ekologiskt !      sen att nån annan får döda kycklingarna det är nått annat.. för det kommer jag inte kunna...bara äta dom..   dubbelmoral ? 


Sen har jag även börjat fundera på detta med att mjölken vi köper är Homogeniserad mjölk !?!? det är ju förfärligt.. look it up folks ! inte speciellt nyttigt.... köp vanlig riktig mjölk istället !!   Men skaffa en ko.. deeet blir lite svårare.. sen är jag u livrädd för kor så... 

Meen då har jag en god vän till mig som har typ några stycken såå jag tror det ska ordna sig    


Sen i helgen har jag varit på en möhippa...som jag och 2 kompisar till styrde upp.... roligt.. testat poledancing. det ger träningsvärk kan man säga !!!   och sumobrottning !!!   det var kul !     bruden fick denna utstyrsel  

kan nog inte lägga upp nån bild på henne dock....    


Min kära katt Elof har blivit risig igen... konstaterat  hos veterinären.. UVI och magsjuka.. ?! men gissa vad jag fck för present 2 dagar efter vet besöket ??


INTE COOLT !!!!   åkte i stövlar pyjamas och totalt nyvaken till apoteket.. dom fick sig nog en syn.. -Haru nå maskmedel ?!?!??!?


 





So long suckers.. nu ut på en löprunda !!!    



Ovido - Quiz & Flashcards