Ta en Kaka Till

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Mera Tårtor ! oj så roligt !

Av Simone - 30 juni 2013 05:47

Ja nu har jag fastnat igen i tårtverkstan,,, men den här gången på riktigt  

efter #bröllopstårtan så ville jag bara testa mera... å man märker ju vilka material som är bäst   

jag ville fira att jag fått semester.. så jag ville göra en sommarsemester tårta..typ.. å leka med färger... har köpt många nya verktyg och småsaker.. men väntar dock på 2 paket till.. hehehehe   


min semestertårta....


   


Gjorde en #rabarbermousse som var asgo !!

den måste jag avända flera gånger ! hade dock ett helsicke med den 

fyrkantiga #tårtbotten... gräddningen vart inte som den skulle alls ! och ville smula sig och var knappt fyrkantig för fem öre.. så där gick det åt mycket smörkräm....för att försöka återskapa fyrkantig form..  

måste prova igen,..  


    Lade tillbaka blommor på den när översta lagret var slut.., å jag ser att den här varma gula färgen var underbar..



Sen var vi bortbjudna i helgen.. å jag tänkte nu har jag chansen å vinna över den fyrkantiga formen,,,  


Då gjorde halva receptet.. å fyllde inte ens hälften typ i den och la till kakao mest för jag ville ha choklad.. menn #kakao gör oxå att bottnar reser sig lite extra,.. och gräddade den lite xtra länge.. vilket dock gjorde en lite för torr tycker jag.. å skulle haft en saftigare fyllnigng än mousse.. men det vet jag nu i efterhand... ska prova igen i veckan å göra lite kortare gräddning ch ha en annan fyllning... men botten vart  SUPERFIN !


       Thats like frekin square ! och den kommer bli hög och fin eftersom jag lätt kunde dela den i fyra delar.... min #pakettårta börjar ta form..


   Jag är supernöjd...


och sen gjorde jag #cakepops för första gången till kidsen... jag använde då inget recept för jag tog en kraschad tårtbotten.. lite kardemummaskorpor och 2 ballerinakakor och 2 digestive..och sen medans det mixade sig .. hällde jag ner.. smält smör och 1 msk philadelfiaost,.. då jag inte är så förtjust i det i bakverk.. så ville jag använda nått annat.. tog 1 msk vispgrädde oxå.. gick fint !! 

doppa i smält choklad och strössel.. superenkelt... fryste dom,... men smeten vart lite för... lös ? för att kunna använda min underbart söta muffinscakepop form...   


så den ska jag testa snart... när jag får lite sockerkaka el så över.. ELLER ! så köper jag helt enkelt.. #oreos.. jag tror det blir grymmast !.... men så här blev mina iaf...   


   och dom gick hem hos kidsen oxå ....


Jag har köpt hem nått mycket roligt,,,detta ska jag nog få användning av.... hihihi


 


Och jag har fått förfrågningar om att göra 3 tårtor under sommaren.. roligt !!!

jag har beställt hem meera sockerpasta... då jag hittat en som är super,,, 


   Färgat mera #rosa igen...   




#bakerella gör så sjukt fina grejer.. såhär fina skulle jag vilja göra mina! 


 



nu ser jag framemot att få göra en #stilren tårta... mycket svart vitt ,kanske #zebra ? kanske #dödskallar

  


Simone


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 22 juni 2013 19:50

Ja nu är det gjort,... och jag blev riktigt biten av att göra tårtor igen.. jag hade pluggat på och skaffat mig "hjälpmedel" och anväde riktiga grejer.. då går såklart allt lättare... och nu vill jag bara göra fler å fler å fler...       skaffa...

Av Simone - 11 juni 2013 00:10

ChokladLasange !     hyfsat lurigt å räkna ut och översätta amerikanska recept... nu jag gör en svensk version av denna skapelse..   3 paket oreokakor + 8msk smält smör.. mixa tryck ut i en form.. 23x31cm.. typ... bakplåtspapper gör c...

Av Simone - 27 maj 2013 09:05

Ja jag ville ju ha vita tjocka dynor till  mina fotöljer.. meeeeen det fanns ju inte.. kunde man ju gett sig fan på... vitt e väl inte det bästa men .... då gör jag väl egna då.   Weapon of choice !       köttkniv limpistol sax björntrå...

Av Simone - 23 maj 2013 22:20

Nu är det sant tror jag sommaren har kommit ! gud så skönt.... jag var så less på snön.-... fest i helgen i vännäs... kommer bli grymt kul..  på hotellet... "FörsommarFest" en kompis till mig som ordnar... grymt kul.. skulle bli amerikans buffe.. mum...

Av Simone - 17 maj 2013 09:21

Den här helgen är lagomt packad med aktivitet.. i like.. ikväll blir det "Familjen" som kommer över å grillar... å ungarna ska få härja lös.. jag har satt upp en till studsmatta så nu blir det inte för trångt på den vi har.. hahaha... dubbelstuds ...

Ovido - Quiz & Flashcards