Ta en Kaka Till

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Rulltårts fail...,.

Av Simone - 17 maj 2013 09:21

Den här helgen är lagomt packad med aktivitet.. i like..

ikväll blir det "Familjen" som kommer över å grillar... å ungarna ska få härja lös.. jag har satt upp en till studsmatta så nu blir det inte för trångt på den vi har.. hahaha... dubbelstuds

 


skulle göra rulltårta igår tänkte jag för att min ärade bror med fru skulle komma förbi.. å hjälpa mig raka Ozzy lite.. hmm..meeeeeen dom glömde bort mig !   men jag vet de har mycket att stå i.. och det är inte lätt å bli gammal.. minnet sviker en ! HA   


så jag funderar på protestäta upp hela rulltårtan själv,.. den vart helt perfekt faktiskt.. och snygg... 

jag gjorde blåbärssmörkräm i .. inte dumt...


 


men första rulltårtan jag gjorde. blev grymt fail..


var en aning disträ.. och hällde i fööörmycket socker.. men "the remains" blev grymt gott !


   



tänker på min mamma idag som ska operera sitt hjärta.. ingen stor op.. men dock...,.. usch..  hon kommer inte gilla att jag skriver det här .,, men jag gör det ändå.., blä... 


imorron ska vi till Glassbonden å vräka glass tills vi mår illa... kommer bli kung ! 11-14 är det och Kodamm till barnen.. hahaha som fiskdamm föast nalta eljest hahahah  

sen ska jag jobba i över ett dygn.. med en av mina favoritkollegor..   


jävlar jag håller på tappa datorn.. sitter på bron i solen å skriver.. och hackspettarna har bannemig löpt amok !.. flyger som galningar lågflygande attack stealth  och hackar på allting ! 


ifaf,.. så på söndag ska min lilla Ida spela sin första fotbollsmatch !! *stolt mamma*


Fredagsmysbilder !!! ha en grym fredag ! *POW*



 


 


 


 



hrm.. hur som helst... ha en  fantastisk fredag,. nu ska jag ta mig lite rulltårta.. 

 
 
Ingen bild

Katrine

18 maj 2013 21:26

Kan man få receptet på tekannorna, de ser goda ut.

Simone

23 maj 2013 21:57

men shit jag laddade inte upp deet.. det ska du få... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 30 juni 2013 05:47

Ja nu har jag fastnat igen i tårtverkstan,,, men den här gången på riktigt   efter #bröllopstårtan så ville jag bara testa mera... å man märker ju vilka material som är bäst    jag ville fira att jag fått semester.. så jag ville göra en sommarsem...

Av Simone - 22 juni 2013 19:50

Ja nu är det gjort,... och jag blev riktigt biten av att göra tårtor igen.. jag hade pluggat på och skaffat mig "hjälpmedel" och anväde riktiga grejer.. då går såklart allt lättare... och nu vill jag bara göra fler å fler å fler...       skaffa...

Av Simone - 11 juni 2013 00:10

ChokladLasange !     hyfsat lurigt å räkna ut och översätta amerikanska recept... nu jag gör en svensk version av denna skapelse..   3 paket oreokakor + 8msk smält smör.. mixa tryck ut i en form.. 23x31cm.. typ... bakplåtspapper gör c...

Av Simone - 27 maj 2013 09:05

Ja jag ville ju ha vita tjocka dynor till  mina fotöljer.. meeeeen det fanns ju inte.. kunde man ju gett sig fan på... vitt e väl inte det bästa men .... då gör jag väl egna då.   Weapon of choice !       köttkniv limpistol sax björntrå...

Av Simone - 23 maj 2013 22:20

Nu är det sant tror jag sommaren har kommit ! gud så skönt.... jag var så less på snön.-... fest i helgen i vännäs... kommer bli grymt kul..  på hotellet... "FörsommarFest" en kompis till mig som ordnar... grymt kul.. skulle bli amerikans buffe.. mum...

Ovido - Quiz & Flashcards