Ta en Kaka Till

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Kakrecept och spökövernattning !!

Av Simone - 8 mars 2013 08:05

Jaha nu har jag testat lite nya bakverk... igen.,. och en av dom var grymtgoda.. kallas garanterat för allt möjlit.. men i min värld från och med nu heter dom DeLux bitar och inget annat...   jag skippade chokladrosorna.. 


 


 


  


Min form var precis så som i receptet.. storleken ÄR viktig även i bakning... haha... och jag gjorde nästan dubbel sats av kokosgeggan.. å det behövs.. man kan aldrig få för mycket av kokosgegga..  


   Gjorde denna kapelse på jobbet... men njae... lemoncurd fylld saftig sockerkaka med grädd/kesella vanilj topping och passions frukt...

inget jag gör igen iaf... jag är inte sååå förtjust i kessella.. men den gick an... 



Söker fortafarande lakritsgranulat i umeå.. men gick dåligt.. hinner inte in på lakritsbiten i helgen heller... så till mina lakritsutmaningar blir det krossad/mortlad turkisk peppar... mums....och så har jag beställt riktigt fint lakritsgranulat från "LakritsFabriken" inte billigt.. 85kr för 30 gr.. wow...



Idag blir det att prova dom här 


   Få ingredienser.. men innefattar en del kavling och jag är sämst på att kavla...  


Sportlovet har varit lite upp och ner... vädret har varit skumt och allt har inte klaffat riktigt som det skulle..

vi har hunnit va på badhuset 2 ggr    Ida ska absolut va i plupplandet.. hahaha

och tobias sovit hos kompis en kväll och ida skulle ha sovaöver kompis igår och hon blev sjuk., ida såååå ledsen.. det är för typiskt.. men sådär är det,,

Ikväll ska dom sova över på 4h för spökövernattning !!   spännande .. vi får se om dom törs stanna kvar.. hahah

jag minns när jag var på spökövernattning med 4h när jag var liten.. grymt kul....

tobias tänker nog ta med sig den snygga mask vi målade igår.. haha     Freaky


Näh nu iväg å åka skidor...    



 
 
Ida

Ida

12 mars 2013 09:48

Åh de där kakorna ser jättegoda ut, allihop! Snurrkakorna verkar så goda men jag har inte bakat några just pga det där med kavlandet! ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Simone

15 mars 2013 22:43

snurrkakorna.. var faktiskt enkla ändå.. jag tog ett bakplåtspapper på degen.. å kavlade på.. så klibbade detinte fast.. snygga blir dom,.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 30 juni 2013 05:47

Ja nu har jag fastnat igen i tårtverkstan,,, men den här gången på riktigt   efter #bröllopstårtan så ville jag bara testa mera... å man märker ju vilka material som är bäst    jag ville fira att jag fått semester.. så jag ville göra en sommarsem...

Av Simone - 22 juni 2013 19:50

Ja nu är det gjort,... och jag blev riktigt biten av att göra tårtor igen.. jag hade pluggat på och skaffat mig "hjälpmedel" och anväde riktiga grejer.. då går såklart allt lättare... och nu vill jag bara göra fler å fler å fler...       skaffa...

Av Simone - 11 juni 2013 00:10

ChokladLasange !     hyfsat lurigt å räkna ut och översätta amerikanska recept... nu jag gör en svensk version av denna skapelse..   3 paket oreokakor + 8msk smält smör.. mixa tryck ut i en form.. 23x31cm.. typ... bakplåtspapper gör c...

Av Simone - 27 maj 2013 09:05

Ja jag ville ju ha vita tjocka dynor till  mina fotöljer.. meeeeen det fanns ju inte.. kunde man ju gett sig fan på... vitt e väl inte det bästa men .... då gör jag väl egna då.   Weapon of choice !       köttkniv limpistol sax björntrå...

Av Simone - 23 maj 2013 22:20

Nu är det sant tror jag sommaren har kommit ! gud så skönt.... jag var så less på snön.-... fest i helgen i vännäs... kommer bli grymt kul..  på hotellet... "FörsommarFest" en kompis till mig som ordnar... grymt kul.. skulle bli amerikans buffe.. mum...

Ovido - Quiz & Flashcards