Ta en Kaka Till

Alla inlägg under februari 2013

Av Simone - 27 februari 2013 14:28

                 

Av Simone - 11 februari 2013 09:33

Jag måste  bara börja med att det här med tandläkaren.. var inget spec iaf... tror nån överdrev lite där... hrm...  

meen han var superduktig och jag hade inga hål !!   


Ungarna har iaf börjat på 4H på röbäck.. och jag är mycket imponerad ! fantastisk personal och stället är bara perfekt.. mina ungar får verkligen boosta upp sin självkänsla..känna att dom visst kan... UTAN en Bossig mamma vid sidan som ska visa hur man gör och att man minsann inte ska va rädd...  jag är ju sämst... Och medans barnen är där.. så kan jag antingen åka skidor på spåret som går typ brevid..eller gå en prommenad... såg en fantastisk lekstuga igår.. när jag gick där...

 

 


så grymt fin...


Tobias och Ida var som solstrålar när dom kom därifrån första gången... jag minns när jag var på 4H när jag var lite,.. jag och johanna,,,som sagt... hö i vantarna.. kalla näsor.. varm choklad..limpmackor med korv,...fårskit under skorna,.,.och häst och kanin hår över hela kroppen... Underbart ! jag vill verkligen dom ska få känna samma sak...

Djur kan verkligen göra underverk med både barn och vuxna... om man tillåter dom komma en inpå livet...



 


   Selma,

minigrisen som inte alls är särskilt "mini"


 


 



vi har ju bara våran älskade kisse nu.. Ozzy... som ida bär omkring alltjämt.. inga hästar längre ..trist...



   men men vi får se... 

vad som händer framöver..


   


 


 


 



Han är bara såå underbar... 

Av Simone - 5 februari 2013 22:48

Jag har fått höra så här att jag kommer trivas hos den här personen...   så jag är som nyfiken..

rätt vad det är kasnke det inte är en pina att gå till tandläkaren...???  

jag ska dit i morron... så det blir intressant.. hihihi jag ska skriva om det när ja kommer hem....


jag var till läkaren i morse.. borde inte åkt.. jag förstod nästan det å blir så irriterad när jag inte följer min 

instinkt... det var typ en annan näspray och utskrivet  mollipect.. för jag hade ju såklart virusinfektion.. bajs.... jag har varit sjuk i 3 veckor.. och håller på bli tokig för att jag inte kan träna  .


Så nu följer jag mina egna råd i fortsättningen..... Doktor Granberg,,  


känner mig redan bättre.. det måste vara den stora klumpen av pepparkaksdeg jag just åt.. eller kan det varit nötterna ?? eller punchrullen ???   



Nu kan jag iaf inte sova.... och tänker fortsätta med det som jag och min dotter gör mycket.. målar i målarböcker,.. det är ju så stört roligt   


 

Av Simone - 1 februari 2013 22:49




JätteSemla 


Jag bakade ikväll.. ifall vi skulle få besök.,., men nepp så vart det visst inte.. Micke kom och skottade åt oss.. tackgode gud för Micke   han fick fika en massa...  



  mkt bra reept på degen.. vit sirap ist för socker..och mjölken skulle vara kall... dock så var det ju lite jästid stället,,,ochjag har börjat använda min assistent för första gången med degbunken och krokar-..m.m .. funkar ju för tusan asbra !   


 


jäste och gräddades riktigt fint...


 


när jag gröpte ur "bullen" så var degen mjuk saftig och "gossig" sen använder jag hallon i mandelmassa geggan.. det ger en fräsch och frisk smak tycker jag...


 


  


Jättegod.. och räcker verkligen till många.. vi var 5 st som åt och syntes knappt... hahaha jag lär väl få ta den till jobbet i morron....


idag har jag och ida köpt bäbiskläder till Fridas lilla tös... som är alldeles nykommen till världen... jag hoppas jag blir frisk fort nu... så jag får åka dit.. och även till Viktorias bäbis... shit.. vad tiden går.,.,.,

Sen väntar jag även på en annan kär vän.., kommer bli så roligt....  

Ovido - Quiz & Flashcards