Ta en Kaka Till

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Vilken kväll,...jag slavat i köket med mystisk kaka :D impuls shoppat igen

Av Simone - 27 november 2012 22:58

Fantastiskt mysigt ute... Krille fyller 35 idag.. ojojojj man känner åren smyger sig på... meeeen vi är inte gamla för det !    OCH snygg är han oxå...  

 

   Äntligen minusgrader..

 

Jag skulle göra en morotskaka tänkte jag... vi hade ju kolakakor och godismuffins... så  .. jag hittade i min bok "långpannans lov".. gjorde om den lite bara... men Eeeh den var lite spec kan man säga   

 

   gott ??     

 

 


 

har jag gjort nått fel..??? astjock ! hahaha... la bara till kokos och kardemumma och kanel men oxå extra olja ???

 

  wtf ??? fick typ pressa ut "degen"

 

 

Men allt vart bra till sist....

 

   

 

RulltårteBakelser (Igen) men min egen äppelmos och min egen drottningsylt...

 

                

 

         

                       

 


Kankse världens godaste smörgåstårta ?? Vegetarisk,, förutom skinkan uppepå....

 

polarbröd... majonnäs och cremefraiche som "gegg" och bara rivna morötter och finhackad purjolök som fyllning...   salt och peppar

 

Smarr !!!!

 

 

Idag så impuls shoppade jag igen,.. ojojoj ute på stan.. men jag hittat en grej på BOOM som jag måste ha...   

 

   mys..

 

sen hittade jag även lite julklappar till kära mamma och min kära svärmor, och brorsan oxå ! och en ybergullig till Tobbe .. men sonen kommer sig in på bloggen då och då   så nu törs man ju knappt skriva nått här....   Sen tror jag Tomten hittade en present oxå... 

 

 

OCH några #musthave till....  

 

 

 

   

 

 

 

 

Nu efetr allt firande och disk.. så går jag och lägger mig.. orkar fan inge mera,...

 

och från och med nu INGE MER JÄVLA FIKA !!!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 30 juni 2013 05:47

Ja nu har jag fastnat igen i tårtverkstan,,, men den här gången på riktigt   efter #bröllopstårtan så ville jag bara testa mera... å man märker ju vilka material som är bäst    jag ville fira att jag fått semester.. så jag ville göra en sommarsem...

Av Simone - 22 juni 2013 19:50

Ja nu är det gjort,... och jag blev riktigt biten av att göra tårtor igen.. jag hade pluggat på och skaffat mig "hjälpmedel" och anväde riktiga grejer.. då går såklart allt lättare... och nu vill jag bara göra fler å fler å fler...       skaffa...

Av Simone - 11 juni 2013 00:10

ChokladLasange !     hyfsat lurigt å räkna ut och översätta amerikanska recept... nu jag gör en svensk version av denna skapelse..   3 paket oreokakor + 8msk smält smör.. mixa tryck ut i en form.. 23x31cm.. typ... bakplåtspapper gör c...

Av Simone - 27 maj 2013 09:05

Ja jag ville ju ha vita tjocka dynor till  mina fotöljer.. meeeeen det fanns ju inte.. kunde man ju gett sig fan på... vitt e väl inte det bästa men .... då gör jag väl egna då.   Weapon of choice !       köttkniv limpistol sax björntrå...

Av Simone - 23 maj 2013 22:20

Nu är det sant tror jag sommaren har kommit ! gud så skönt.... jag var så less på snön.-... fest i helgen i vännäs... kommer bli grymt kul..  på hotellet... "FörsommarFest" en kompis till mig som ordnar... grymt kul.. skulle bli amerikans buffe.. mum...

Ovido - Quiz & Flashcards