Ta en Kaka Till

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Bakat bildbombning igen...

Av Simone - 10 maj 2013 06:24

Testat en massa smaskigheter... lakrits har varit på tapeten igen...

och nutella samt blåbär....   


provat ett recept från madebyMary


väldigt gott...


fast skippa bakplåtspapperet i botten tycker jag... det fastnade för mig iaf    kladdigt värre... mmmmm


Livsfarlig LakritsFudgeKaka

 


Jag pudrade den med.. saltlakritspulver och kakao... och jag hade både saltlakritspulver och lakritsgranulat i fudgen.. och bara lakritsgranulat i själva kakan... en riktigt salmiak älskares drömkaka....


     



Lakritsrulltårta med hallonmarängfrosting


 


jag tyckte inte riktigt om hallonmarängfrostingen.. så jag föreslår.. nån typ av hallonsmörkräm typ..


      


grymt bra recept på själva rulltårtan.. var lätt att jobba med och funkade kanon med kökshanduken..



LakritsPannacotta


finns oändliga recept på pannacotta... de är oftast hyfsat lika

och man får testa vilket man vill ha, jag tog lakritsgranulat 1msk och även saltlakritspulver 1msk.. det ska ju smaka !   

men jag tänker till nästa gång ska jag göra en hallonpure till och fylla upp hela glaset....mums



Blåbärscheesecake


 


den här skulle gräddas.. lite pyssel.. men inget spec och den är jättegod ! jag frös in halva sen för å spara.. å den var lika god och fin när jag tinat upp den... eller ja fin och fin.. den vart inte lika fin som på receptbilden direkt   och jag tog lite mindre av smet nr2 för jag tänkte att det kanske skulle bli lite mastigt..



 


NutellaKakan

   


GRYMT god !!!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 30 juni 2013 05:47

Ja nu har jag fastnat igen i tårtverkstan,,, men den här gången på riktigt   efter #bröllopstårtan så ville jag bara testa mera... å man märker ju vilka material som är bäst    jag ville fira att jag fått semester.. så jag ville göra en sommarsem...

Av Simone - 22 juni 2013 19:50

Ja nu är det gjort,... och jag blev riktigt biten av att göra tårtor igen.. jag hade pluggat på och skaffat mig "hjälpmedel" och anväde riktiga grejer.. då går såklart allt lättare... och nu vill jag bara göra fler å fler å fler...       skaffa...

Av Simone - 11 juni 2013 00:10

ChokladLasange !     hyfsat lurigt å räkna ut och översätta amerikanska recept... nu jag gör en svensk version av denna skapelse..   3 paket oreokakor + 8msk smält smör.. mixa tryck ut i en form.. 23x31cm.. typ... bakplåtspapper gör c...

Av Simone - 27 maj 2013 09:05

Ja jag ville ju ha vita tjocka dynor till  mina fotöljer.. meeeeen det fanns ju inte.. kunde man ju gett sig fan på... vitt e väl inte det bästa men .... då gör jag väl egna då.   Weapon of choice !       köttkniv limpistol sax björntrå...

Av Simone - 23 maj 2013 22:20

Nu är det sant tror jag sommaren har kommit ! gud så skönt.... jag var så less på snön.-... fest i helgen i vännäs... kommer bli grymt kul..  på hotellet... "FörsommarFest" en kompis till mig som ordnar... grymt kul.. skulle bli amerikans buffe.. mum...

Ovido - Quiz & Flashcards