Ta en Kaka Till

Alla inlägg under december 2012

Av Simone - 30 december 2012 23:40

Ja ,, på jobbet igår gjorde vi en fantastisk efterätt... så go jag var tvungen att bjuda Johanna och Peter på den ikväll !!.. OCH vi gjorde hemmagjord pizza tillsammans... det var oxå asgod !   


  som friterade bananer... smör,farinsocker.sirap.. i stekpannan..och stek bananerna lite i det.. ,..glass och sprinkla lite jornötter över.. man kan ju göra det tjusigare om man vill... men fantastiskt gott


  SMARR !!

soltorkade tomater.. tonfisk och lök.. svamp och ost....gjorde vanlig pizza deg,.. inte sconesdeg.. tycker inte det blir lika bra...


Nuu är nyårmenyn klar typ... jag jobbar till 16 och ska bara slappa med familjen sen hela kvällen... ska bli fantastiskt ! längtar...    


Förrätten blir.. färskostbollar.. med rökt skinka och philadelfiaost.. pepparot och rullade i persilja...

och tillsammans med kallrökt lax i tunnbröd... mixad med philadelfiaost  sweet chilisås .. lite citron.. kryddor...

som jag ska skiva upp i morron.... 


 


Efterätten blir en gammal favorit i repris,...


Vitchoklad Mousse och snygga glas och brukar ha hjortronsylt på.. men i morron ska vi alla välja vad vi vill ha på varsin.. hitenstills kommer det bli.. 1 passionsfrukt... 1 tinade hallon.. 1 hallonsylt... 1 blåbär..


   mums.....


  allt tog mig 20 min och göra sammanlagt..... längtar tills i morron.. ser verkligen framemot fyrverkerierna i stan i morron natt.,.. det ska vi alla åka in och titta på ....


Gott Nytt År.....  



Av Simone - 29 december 2012 09:18

Jaha då har man ätit för 3 personer typ hela december.. jag är ju tammefan sämst...

kan ju INTE hålla mig från nånting när det är Jul.. i vårt hus gick det åt 3 julskinkor och 2 majonästuber under den senare delen av december ?!?!??!?  fick visserligen hjälp.. men det är nog jag som åt mest av det ändå.. för att inte tala om all choklad och godis och annat onyttigt som sätter sig PRECIS på fel stället..   

vägrar ställa mig på vågen igen förens 10 januari.. jag ska kolla då... fy fan jag lovar jag gått upp  minst 3kg minst ! fan känne rju mina täckbyxor är tajtare...   


   Nu får det vara slut på ätandet ! #MosterMargot



   Ida och Tobias ochTomten..


Dom hade ju inte önskat sig nånting av han i år.. för vi åkte aldrig till tomteland i år som vi alltid brukade göra.. där dom träffade han och önskade sig och han skrev ner det på listan..... Lycksele djurpar/Tomeland..och då fick dom alltid det dom önskade sig från tomten på julafton..,.. sen for han vidare till andra barn.. och vi fortsatte dela ut alla andra julkappar... tror vi behöll tron på tomten allra längst på det viset...... och inga jävla bomullskägg el tomtemask !


  Ida och Kusin Tommie



Var ute på en skön skidtur igår... -14 härligt.... Olles spår i umeå är fantastiskt.. för ett förskräcklig åkare som jag.. ingen teknik och är endast en #stoppkloss för alla andra   men va fan.. det skiter väl jag i... jag har lärt mig lite mera teknik nu.. men jag tror jag behöver ny valla oxå.. ska väcka upp mitt vallaproffs !  


      jättefint väder fick jag oxå..



Ja nu är julen slut ja.. ett nyår väntar.... fick en tidning av min "fru" härom dagen.. fantastisk måste jag säga !

#mostermargot


   hittat så mycket smaskens... får se vad som blir..


jag jobbar ju nyår så nått översvallande blir det inte.. lungt och skönt.. längtar till bara mys med familjen.. och vi kommer åka in och titta på nyårsraketerna i umeå på natten   


tränar vidare i -20 ! ut och gå !!!!  



Av Simone - 24 december 2012 00:52

Allt är klart.. hektiska dagar.. har inte hunnit träna.. bara ätit hela tiden.. inte bra... får ta tag i dett a efter julledigheten.. sen *POW* jag och farmor och ida vart på stan i veckan..,.. så sött.. ida shoppade lös när det gällde kläder :D 


   farmor sitter under en klänning och gömmer sig :D


Nu är alla rim satt på julklapparna och den tredje julskinkan är griljerad.. mums.. och jag kokat mera fudge för jag råkade visst äta upp alla.. igen :/ och allt klart.. nu kan tomten komma :)



Mina Skor har kommit... ojojoj jag skulle vilja behålla de enda ja beställde i 38 och dom är i lack..  as snygga,..men så sjuuukt höga...


   men så snygga att jag måste nog behålla dom ändå...


dom rosa kommer jag tyvärr aldrig att få användning för är jag rädd...


   oxå sjukt höga..


men dessa "Iris" heter dom.. dom ska jag ha fast en mindre storlek :)


   lustig benställning här ser jag... men dom var iaf höga oxå men jag kunde gå obehindrat i dom.. och jag vart ändå inte längre än krille iaf :D


off i säng och mysa med Ozzy och invänta julafton... mys..


                                



Av Simone - 19 december 2012 07:52

Jag gjorde julgodisburkar igår....allt började bra, men....


Jag somnade 03 efter jag kokat kola mitt i natten och städat samtidigt för svärmor kommer ju idag ! och Nu sitter jag här hysterisk av stress för vi vaknade 20 MINUTER innan bussen åker för barnen som ska med hela skolan till sörfors för pysseldag !!?!?!? och barnen kom precis iväg i tid.. och när äntligen sätter mig ner,.,. halvnaken med darrande händer runt min tekoppp, nä då knackar taxichaufören på dörren för då har jag glömt avboka taxin idag !!!! och börjar Jobba alldeles strax,..


Igår började jag och min Kära fru Pia pyssla ch skulle baka lite... slutade med endast julgodisburkar...och sen var det ju så att Tobias skulle på brottning.. wow hann ju knappt tänka att han skulle dit så var klockan tio i fem.. tur kära Caroline räddade mig där... sen skulle Johanna min darling komma på kvällen.. för vårat årliga julgodiskvällbakande... nepp.. det var inställt....Men det är hon förlåten för....


Pia körde över berget och Ida min lilla julpralin räddade mig där... 




 


 



Saffransmandlar på G


   


 




 


   




sen klockan 01.00 börjar jag göra KOLA.. smart not... jag ska ju jobba hela dagen idag och ska på personalmiddag ikväll !=?!=?!? wow jag kommer få en riktigt Blecka...

OCH jag bröt av stekspaden !


nu kommer jag sent igen tror jag GAH !!!




Av Simone - 17 december 2012 09:54

jag...fick en otrevlig bild... IGEN !
 
 -ni är inte duktiga
och jag ska rösta för det parti som tänker ha 25 som åldergräns för körkort
 
 det ska du inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 men att !
 
 
 bilden är photoshopad -.-
 
 
 säkert.. #gammalsomsatan
 
 
ja #duskainteröstapådetbajspartietfördåkanintejaghämt
adigpåkrogen11111111tänkpådigsjälv
 
  
 Hahahahahaha det var roligt... nu känner jag mig på bättre humör
 
 
 
king;)
Chattkonversationen är avslutad
 
 
 

Av Simone - 17 december 2012 09:06

Känner mig lite lost.... har jag hamnat i fööör gamla gängor, borde jag se mig om lite mer....hyra ut huset å flytta ? 1 år eller så... Skottland lockar bara mer och mer,,

krille tycker inte det...han säger det regnar bara där och är svinkallt och mögligt..  

borde jag träffa nya människor ??  eller bara vara själv kanske...   iofs är jag ju lix själv nästan jämnt ändå...

kan jag lika gärna vara det i Skottland...  

Ska bli skönt å fara å jobba ikväll/natt.. med mina grymma arbetskollegor...På onsdag är det Allstar som gäller !   

Personalfest... !! gud vad roligt... längtar som tusan ! taggar.. det är typ det som håller upp mig nu...

för allt känns CRAP ! 

bråkiga ungar... i helgen som varit trodde jag att jag skulle gå ut och spontanhänga mig i en tall... !  

höll på bli galen.. vad man än gör så blir det fel....

och det snöar hela tiden !!! man får ju skotta ihjäl sig... stackars Krille får ju dra det tyngsta lasset.. vi har skottat två gånger om dagen hela helgen.. oc nu har vi ingenstans att he snön.. måste ringa traktorhjälp...

och på onsdag kommer även Farmor och Göran hit... dom är väldigt efterlängtade kan jag säga....  


tappat min julstämmning helt.. den kommer nog snart tillbaka kanske.....ska nog baka nått ikväll på jobbet..

.. tror jag eller inte.. jo kanske fudge.. igen.. dom tar ju slut så fort bara.. typ hållbarhetstid max 5 timmar  

eller Näe jag blir bara fet    


Nej ut och Åka lite skidor så man blir piggare och sen in till stan och köpa tyg om det inte är för dyrt... min kära granne har sagt hon kan jälpa mig att sy en onepice till ida ! hon hittade dessutom ett grymt tyg ! med ugglor på !! aaaaah kommer bli kung...






Av Simone - 16 december 2012 22:46

Idag när jag äääääntligen lyckades vända ungarna från hysteriska "pre teen" monster till att bli mina barn igen.. 

kunde vi äntligen baka som jag hade tänkt......


lussebullsdeg är riktigt rolig att jobba med.. man skulle ju kunna göra vad som helst med den... nästa deg jag gör ska jag göra typ en tårta.. med fyllning emellan,,,  


 


här  ser vi en ödla och ett par dubbla lussekatts snurror... med maschmallows i.. för dom gillar inte russin.. jag sa dom kommer smälta i ugenen.. NÄÄÄÄÄÄEEE det kommer dom inte ! var svaret.. jahapp...  


 


det vet jag inte riktigt vad det var.. typ en ring med mandlar i istället för russin och en kub.. aha...



  


dom blev iaf goda....... men maschmallowsarna smälte ju... som jag sa   



Bakat en hög med kolakakor oxå.. som jag gjort en låda till... Tobias och Idas fröknar ska få på skolan...

Fantastiskt jobb dom gör...


   



tjing...



Av Simone - 16 december 2012 09:53


 


fick den här filmen när jag var på jobbet i tidigare i veckan...    då ville jag åka hem  

Ovido - Quiz & Flashcards