Ta en Kaka Till

Alla inlägg under november 2012

Av Simone - 6 november 2012 22:59

Just nu käns allt så bra... nice.. saker löser sig till sist ändå.. känns bra...  trevliga nyheter.. och har skrapat färdigt skåpet och Ida hjälpt till att börja måla insidan.... och så..    sen om jag får måla ett  varv till för å "fixa" till lite det gör inget... utsidan får hon nog inte hjälpa till med...  

 

          

 

 

hon e så duktig min lilla tjej... 

 

 

Sen har jag varit hos Johanna och fixat till mina naglar igen.. härligt !!! till jul ska jag göra röda glittertippar... nu har jag smaskat i mig en stor skål popcorn.. och ska fan

gå i säng astrött.....

 

so long

 

 

 


Av Simone - 6 november 2012 08:54


Morron !  

idag löpning    och en sväng på stan för att hitta en sån där 

Monster High docka.... det är Varulvens dotter Clawdeen Wolf jag är ute efter  


Julklapparna är det lika bra å börja med.....

 

Sen ska jag åka till min Snuttgurka på hennes jobb,,,med lite kladdkaka   

hon ville ha.. och jag orkar då inte äta upp den själv... eller FÅR inte äta upp

den själv   

 

I morse när krille åkt.. så kom min lilla mysis som vanligt... hahaha

 

 

 

Ozzy han är för underbar.....

 

 

Sen har jag pratat med Facket nu på morron..   hon hade visst väntat att jag skulle ringa... så nu känns det bättre...

 

Brrr gruvar mig att gå ut och springa.. är ju för tusan 7 minus... vad ska jag ha på mig.. hmmm måste gräva igenom vintelöpnings utrustningen...  

 

stånk och stön ! 

Av Simone - 5 november 2012 16:00

 

"Kladdigaste Kladdkakan"

 

 

ägg+socker... inte vispa...bara rör ihop ordentligt

smält smöret....rör ner hackad chokad

rör ner chokladsmöret i äggsmeten...

SIKTA ner mjöl kakao vaniljsocker....

smack ner i formen...

 

 175 grader... i rund form 24cm i diameter... med bakplåtspapper i botten och smörad kant...mitten på ugnen...

 

Jag brukar använda mig av marbous mörka choklad.. annars blir det såååå mastigt och mörkt.. kan tänka mig att den här kakan är fantastisk med vilken marabous choklad som helst... polkagris kanske ??   

 

 

 

Nu är tapeten på plats ! asfint.. men blir ingen bild förens skåpet klart   

 

 


Av Simone - 5 november 2012 10:28

Min dotter, det lilla monstret,....   jag tittade ner i hennes dockvagn i går morse,,,

 

 

 

 

Wtf ??? Hahahahaha

 

      

      

                         .

Vaknade på jobbet kl 02 i natt... så jag har haft mycket tid att fundera... hittat en grypp app som man då gör ramar med... oooh så fint  höll på med det och nu är katthonan är hämtad... så jag behöver inte bry mig om det....

 

nu kommer snart Mamma ! nu är det dags

 

 

 

men sen då var det det sista samtalet kvar......

Av Simone - 5 november 2012 03:20

Aaaaa jag bröt av en till,.. Det var väl jävligt onödigt Simone !!!?? Och dessutom ska du sova nuuu !!!

 

 

Av Simone - 4 november 2012 16:27

Fantastiskt fin bok ! Blir alldeles luddig inombords när jag tittar i den,.,
En grymt fin " fylla i bok" från en mamma till sina barn,.,
Allt från visdomsord, bästa recept, och min första kärlek till hur förlossningen gick,..


vore ju bra om bilden oxå kom upp...


     

Av Simone - 4 november 2012 08:52

Jaha i morse vaknade jag ensam i sängen ? C han drog nog ut i skogen en sväng... Jag hade en märklig dröm just innan jag vakna... "backstabbing" var titeln på den kan man säga......den är säkert sann den oxå.... damp...

 

Vackert ute nu på morron..

 

 

 

 Idag ska jag ska springa eljusspåret på liljaskolan innan jag börjar jobba.. wow vilka flashbacks jag kommer få,... Göran    skulle va stolt över mig...

 

 

                                           

 

Har en himmla massa huvudbry känner jag...    fett drygt.... tapeten tex

   älskar den.. och Ida bestämmer ju så.. det är egentligen bara å skaffa lite tapetserarhjälp och centrera våderna.... och hänga upp.... meeeeeen det är ju så skönt och fiiint där inne nu.. vitt och skönt... men Idas rum och Ida vill ha den.. så japp....  

 

              

 

Jag springer mest in och beundrar hennes gardiner hela tiden.. bara ÄÄÄlskar ugglor    min mamma sydde dom på typ 1 timma förra veckan.. skulle jag aödrig klara.. jag hatar å sy och hade träslöjd hela skoltiden... symaskiner får härdsmälta så fort jag kommer i närheten... Karma ?? 

 

sen är det de här med katten.... hmmm finns en liten katt tjej nere i byn som är en straycat och ingen verkar kunna ta in henne... jättemysig och fin... Ozzy behöver sällskap.... men jag väntar ju på en mainecoon hanne från skellefteå..... kan ju inte ha 3 katter ju..    C som knappt vill ha 1 ???

 

Och det tredje är ett av känsligare natur   något irriterad...tar tag i det på måndag.. Office hours....

 

nu ser jag att klockan sprungit iväg igen.. måste få upp UNGARNA !!! aaaaaaa

 

 


Av Simone - 4 november 2012 01:13

Jag har brutit av en nagel... buhu  och jag äääälskar mina naglar...grrr

 

Den här veckan har bjudit på en del oväntade aha-upplevelser..

 

Jag är helt enkelt för godtrogen... tror lixom gott om folk hela tiden.. och jag säger vad jag tycker och tänker och berättar för mycket.... det ska det bli ändring på kan jag säga....  

 

Frågan är nu.... ska man strunta i det ? eller försöka en del saker bara för att ??

just for the sake of arguing ???!  oj shit stavning där ??? osäkert...

 

Känner mig grymt less....

 

nåväl en trip på elkedjan pigade upp mig kan jag säga... ÄÄlskar lampor...   

 

Jag har tappat en Nagel !!! aaaaaaaaaaa fan ....  

Ovido - Quiz & Flashcards