Ta en Kaka Till

Alla inlägg under november 2012

Av Simone - 12 november 2012 08:18

Hemsk morron innan jag fik iväg barnen....det ena avlöste det andra... och båda barnen har ärvt båda sina föräldrars hemska humör och sin mammas list....   

Tobbe ska tydligen ha dans nu i 5 veckor varje måndag,,,,, och det vill han ju inte ....uppenbarligen... 

Men mig lurar man inte så lätt   

 

 

Usch vilket vidrigt regnväder... tror jag tänder min utejulgran idag... behöver en 

"Pick me UP "

 

*går ut*

 

sådär ja nu känns det redan mycket roligare,...   

 

 

 

dags å måla !!!!    

Av Simone - 11 november 2012 23:15

Just kommit in och jag sitter och dricker en kopp te... och funderar på om inte jag borde gå ut och måla första varvet på skåpet.. ska även måla om en hög med fotoramar som inte har korrekt färg kan man säga...  och ska nu bli vita... 


meeen vart tvärlat... hinner iofs i morron börjar ju inte förens 15.30 och har röjt upp hela tvättstuagn möbleerat om och städat husgaraget ja ! och förrådet... sen har jag varit så sur på min sambo   att jag hållit på att jävla självantändas !!! och så  TILL SLUT   hamnade vi hos Pappa...  

 

middag och fika.. mums.. jag och Ida gjorde maränger.. å få dom randiga var ett projekt jag gav upp rätt fort... karsmellfärgen rann ju bara ut !!!!

 

årets present blev 

                        

 

och jag och mamma satt och tittade i hennes recept bok från 1954 det var en upplevelse   

 

       

 

 

allt från hur man städar till arbetställning     

 


Av Simone - 11 november 2012 09:43

  Jag fick en ryck i går kväll när jag kom hem från Ågrens Residens  

*Moster Margot*

 

så jag röjde upp i förrådet i husgaraget .. det såg ju rent förjävligt ut därinne. efter alla mina renoveringar och möbelbyten.. nu är det två rejäla högar som ska till soptippen... undra om  man skulle ta och gulla med grannen till veckan   bhöver låna ett släp...

 

Nu i morse slipade jag klart skåpet...

 

 

ska strax gå ut och måla insidan och baksidan helt klar   

 

 

men först ska jag och Ida göra maränger randiga... fast mina blir gröna, gula och svarta..

har ingen röd karamellfärg...  

 

 

                              

 


Stackars Ozzy.. Ida bär han jämnt...

 

Ida min lilla Snuttkorv försökte göra Farsdags kort nu på morron... blir vansinnig för hon skrev fel och stampade ifrån frukostbordet....

 

Sen kom hon tillbaka och skulle ha mer fika... jag sa 

-Men ida du gick ju härifrån....

-JAAA men det var därför jag gjorde fel ! och jag HATAR å göra fel !

 

   

 

 

Av Simone - 10 november 2012 21:15





Bara mums och smarr och galemskaper ikväll




 






 




   





Av Simone - 10 november 2012 09:58

   fy fan vilken träningsvärk !! vaknade 8 och ville dö.... idag känner jag mig #gammalsomsatan  

 

 

igåe gjorde jag och kidzen ChokladBananglass... Smarr !!!  

 

synd bara att det ser ut som typ KattDiarre,..

 

  hmmm hur stavas diarre ?? diaree ?!? inte så ofta jag skriver det ordet.... 

 

idag tänkte jag vara duktig och åka in och springa på löpband på USM och shoppa lite... är ju farsdag i morron.... men neeeeej ! idag är det inte heller världens bästa väder kan man säga.... fy f-n !!! och jag ska nog storstäda hela huset istället och göra söta randiga maränger till min Pappa.... till i morron.. synd typ att han är diabetiker    

 

vilket innebär att vi andra får dom ist... *hihihi*....

 

Vad ska man ge till krille ??? tror han får hotellfrukost med ägg stekta som hjärtan.. thats it.. föresten är det ju ungarna som ska ge han nått inte jag -...Ida har redan ritat en tjusig älg.....   

 

Honor gold - Pamela Lace Dress hos Mylovebasket tänk om man kunde ha en sån hääääär !!!!?   

Av Simone - 9 november 2012 12:00

Nu äntligen har jag fått lunchkaffe,,.. och sitter och  kollar i mina nya bakböcker och tidningar... vill bara baka hela dagen..

 

 

            

 

så mycket fantastiskt roligt det fanns,.. känner mig sjukt inspirerad !!!

 

Hittade en gammal bild på mig   så jag går nog ut och går istället,..för å va på den säkra sidan....

 

            

 


 

Jag och Raggsockan Ozzy sitter å myser vid datorn och jag inser att jag skulle ju hinna så mycket på skåpet idag... men måste städa upp här först..

skönt å va ledig i helgen.... 

 

 

Ääälskar mina naglar.... måste bara säga det igen...    

 

                   

 

 

Bäst å dra på sig kängorna och he sig ut i solen och röra på gammkroppen...   

 

som min bästa vän Johanna Snutt Lundström säger !  

 

Jag är inte Fet bara Fluffig !!!   

 

                

 

nu är ju hon då varken fet eller fluffig snarare ... eeh.. genomskinlig ??   

 

 

OCH VARFÖR DRICKER OZZY UR TOAN !!!

 

Aaaaaaaaaaaaa !!!

 



Av Simone - 8 november 2012 08:58


Idag tänkte jag måste väga mig så jag inte tappar fokus.... och på väg in i tvättstugan. för att dra fram den %#"€!&)=?=(&€#"" våg jäveln.. underifrån ett skåp.. så tänkte jag att jag måste verkligen få en bättre realtion med min våg...  


kanske gick bättre om det såg ut så här ??    

 

                                      


Jag är helt övertygad om det,,.. och iaf... så ställde jag mig på.. och fick en chock ! dom siffrorna har jag inte sett förut tror jag... skitglad 61,9  !!! visade den först,,.. fick väga om mig flera gånger,.. tänkte det är fel på den.. jag har stått på 63.5 till 64 nu i typ 2 månader...

Men dom andra 7 gångerna visade den 62,2kg   sen vart jag sur.. kunde det inte fått stå 61,9 ist.. jävla skit....   


iaf så vart jag nu tvungen å springa och hämta måttbandet oxå..

 

   japp 69cm i midjan....

3 cm mindre än i juli ! går lite trögt... men är för dålig på å styrketräna  

och 12 kg mindre än i november 2011.. nu harjag gått ner totalt 42,8kg sen 2006   och centimentarna måste vara meter... faktiskt.... 


Off i go to Step Muskel nu strax med Mmmalin  

 

idag ska jag verkligen bli en blöt fläck !!!! känner mig sjukt motiverad !!!  

Av Simone - 7 november 2012 18:08

En skitbra dag med en grym kollega....   


lunch på cafe Viktoria i umeå.. sen levde vi rövare på nya badhuset på ersboda   


   jag åt en baugette med kycklig/bacon röra

och rabbarber/grädde Te .... Intresseklubben antecknar   

 

 


En snabb sväng in på BOOM avslöjade snabbt årets önskan...!!!

 

                           Must have !!!!    

 

 

 

Och har av min kära granne fått ny inspiration till årets julkalender till kidzen !!

måste börja samla mellanstora tändsticksaskar !!!

 

                                 

 

 


Reprisen från igår... mina naglar ...ååå så fina dom blev nu igen...  

 

väntar hem mannen så jag kan dra på mig kängorna och gå ut och röra på fluffet...

 

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards