Ta en Kaka Till

Alla inlägg under december 2012

Av Simone - 2 december 2012 21:48

Jag vaknade 06 i morse... aspigg !   och tog tag i detta med Snögubben... han rullade omkring hela tiden .. så jag fick sitta på han.. när jag skulle fixa till hans bleknande färger....

 

Nu är han typ som ny.. tog bort lampan,,. så han bara kan vara som dekor ute lite varstans...  

 

 

 

 

Jag och Tobias har varit och klippt oss... vart ju grymt bra ! asnöjd...

Tobias blev så sjukt fin..    och jag med så det så   

Så nu är vi mera redo iaf inför morrondagens events   

 

Idag kom Mamma och Pappa förbi och jag gjorde en smarrig repris.... 

 

PepparkaksScones.... 

 

Grymt goda.... Jag tog liiite mera mjöl än man skulle och då blir degen såpass man kan ju kavla den och ta ut med pepparkaksformar... samt kapa tiden lite..

resultat ?! = perfekt..

 

Receptet... tillred i ordning som följer....

 

250grader 8-12 min... men hellre 8 min.. beror lite på ugn...och tjocklek på sconesen,,

 

2dl havregryn

6dl mjöl

0.5dl socker

4tsk pepparkakskrydda

4tsk bakpulver

1/2 tsk salt

 

100gr smör i små kuber

 

3dl mjölk

 

rör om knåda.. mer mjöl ? 

kavla ut... stansa med valfria formar...

 

Taaadaaaa !   

 

 

 

Nu dags å slå in fler julklappar... om dom ligger överallt i påsar nån längre tid.. så kommer de bli upptäckta....   

 

Av Simone - 2 december 2012 01:05

Ja ikväll hade vi det bra kan jag säga.... en förrätt som jag kunde ätiti ihjäl mig på lätt... tunnbröd rulle i bitar med mosad regnbågslax och exotisk sås ?? SMARR!

  Baconlindad kyckling file.. Grillad    strips.. sås...  Marinerad avocado i vitlök och citron !... mjuk pepparkaka med frosting.. och glögg... Mmmmmmmm

 

Sen fick jag se en bråkdel av alla hennes underbara skor.. nu har hon typ 36 i skostorlek,.. vilket var synd för mig   

 

men några kunde jag prova iaf   

 

   

 

vill haaaa !.. nu vart jag då iofs otroligt lång i dom... men snygga !!!

 

 

 

   

 

snygga ! kolla sulan !

 

  nice...

 

 

 

Hon och hennes söta lilla dotter visade upp skorna för miniatyr fötter,,, ojojoj...

 

 

 

 

 

 

 


Grym kväll och vi hade underbart trevligt och åt nästan ihjäl oss... och stannade alldeles för länge.. typiskt oss....  
hihihihi   
Av Simone - 1 december 2012 01:23


Totalmys kväll... med en stirrig mamma som bygger ihop en julgran på 15 minuter för att inse att.. jag önskar ju att ljus slingan oxå var vit... meeeen inte lika lätt å hitta en sån... på kort tid... hrm...       



                


   







  God Natt......

Zzzzzz

Ovido - Quiz & Flashcards