Ta en Kaka Till

Alla inlägg under december 2012

Av Simone - 15 december 2012 20:24

Mycket gott julgodis !!!


600gr marabous mjölkchoklad

2dl salta jordnötter

1dl pistage nötter 

och lite pecan nötter efter tycke

2 påsar dumle

3 nävar minimaschmallows


blanda allt (utom chokladen)

jag brukar dela dumlen...


rör ihop, sen smält all choklad över vattenbad och sen rör ner i mumsblandningen.. bre ut i en form el bricka med bakplåtspapper... låt stelna i kyskåp....'


skär i ätbara bitar senare....   


 

Av Simone - 14 december 2012 13:30

En dryg dag och jag känner mig dryg och ful.... så jag tänker göra det som känns bäst en sån dag...

JAG TÄNKER BAKA !!    oväntat va ?... jag tror det blir vanliga lussekatter och jag och Tobbe ska göra Rocky road...   Ida ska sova över hos Isaac och Lucas ikväll.. så vi får ha Tobbe helt för oss själva ikväll...




Här kommer Expressens bilder....




 


 


 


 


 


 


 


 


 



   vi vart riktigt fina om jag får säga det själv....    




Av Simone - 13 december 2012 18:01

Hände igår kväll..

En tjej som skickade ett sms fel, och jag min vana trogen när sånt händer, spelar vidare,  

hon upptäckte dock att hon skickat fel rätt snabbt,. Och hon var ju såklart jättetrevlig,.,   messa om ditt och datt.., Du borde skaffa en bättre telefon så du kan ha instagram !   


hälsningar till Emma från Malmö   

Av Simone - 13 december 2012 08:07

Varje jävla år... Lucia... vars e kronan och hand ljuset... japp hittat ! för jag tar fram julsakerna så tidigt..å där har jag lucia grejerna.. och allt funkar... hahaha FANTASTISKT ! got that all covered lixom...


Men näe....idag denna morron.. då allt är upp och ner igen... funkar inte den J("&"%€"€%"&/(")"=)"/ luciakronan...

jag byter batterier och lampor .. näe.. tammefan skruvar isär varje ljus för å se vad som gått på tok... MEDANS jag tar fram kläder och frukost så dom ska hinna fika innan taxin kommer... för dom skulle ju se julkalendern först.. jag trodde jag hade allt på plats...


Ida ledsen.. och det "("/&"/("=!""#&# handljuset är spårlöst försvunnet... pulsen stiger...   


Det slutar helt enkelt med att jag stampar ner både ljuskronan OCH den fullkommligt hela julgrans ljusslingan i soptunnan lämpligt till sopbilen kommer....    


jag måste hinna köpa nytt innan dom ska ha lucia idag... innan jag ska på stepmuskel innan jag ska åka och jobba och innan jag ska försöka få hem Tobias från skolan innan Lucia för han vill då INTE vara med...   


första Lucian som barnen kommer bli utan föräldrar i år..  känns inte kul.. men Ida ville ju så gära gå...tur Pia är där... deras extramamma...  

 

För till råga på allt så är våran Lucia på våran skola.. UTOMHUS ! för det är ju så jävla bra...Barnen ser ut som stoppade korvar,,, jackor och mössor  stelfrusna fingrar och man spiller glögg överallt och kanske tillochmed det snöar idag ?? vem vet.. jättekul.. det flesta vill åka hem.. och ja men nu får vi det här överstökat.. inte coolt...

 

OCH jag kommer aldrig sluta säga DAGIS för det heter det.. och DAGISFRÖKEN !   

 

 

Av Simone - 12 december 2012 08:09

ja den här morronen går till världshistorien... jag undrar om det är nått sorts nervgift som delas ut i skolmaten ? 

en stadig dos... som ser till att föräldrarna måste börja gå på neuroleptika ?   


när jag äntligen fått iväg dom i taxin som var sen.. och ska sätta mig å fika innan jag ska få mitt arsle iväg till jobbet..så är mitt te kallt... för det hällde jag ju upp för typ 20 min sen när jag trodde det var ok att fika...


känner tröttheten kommer över mig...   jag kanske skulle gå och lägga mig igen och hävda sinnesjukdom när dom ringer från jobbet och undrar vars jag är ?  

 Och dessutom har det snöat igen.... så ikväll måste vi skotta igen..... nja... känns som jag kan komma på en massa olika ohälsosamma sjukdomar att ha idag.....  


men näe... på med skorna och allt det där.. dra kammen genom stråna på huvvet och starta upp traktorn..och sladda iväg genom all snö....here i come...  för mitt jobb är att vara superhjälte...    

Av Simone - 11 december 2012 19:23




 Ja eftersom själva granen inte fick va med direkt....   




               


  

              ja min jul är asplastig  and i lööve it...   



     

          



såhär såg artikeln ut ja... några få grenar syntes av min gran  

men vi fick ju va med och vi vart fina..det var roligt...     




Av Simone - 11 december 2012 09:05

Japp... nu ska tydligen jag kidzen och våran ursnygga "KändisGran" vara med på bild   

Malin som har koll på allting messade just... jag som är mitt ute i skogen har ju inte ens kommit ur pyjamasen så jag visste inget....   nu ska jag få en bild här.. väntar... å väntar...

och däääär kom en bild.. ..



HAHAHAHAHAHAHAHAHA  oj Snap !?..


Hur plastig är din jul ?!??!     



nåja... min jul är jäääätteplastig... jag hugger då iaf inte ner granar titt som tätt.. give me that at least..

och min ursnygga gran syns ju inte ! damp...    

Av Simone - 11 december 2012 08:13

Listan blev lång...

men vissa saker är nödvändigt,... vad brukar ni ha för "måste ha" på julen ?


i år har jag skrivit upp... och detta är ju bara bakverk lixom.."måste ha" på matlistan är ju oxå lång.. hahaha


Lussebullar kontra mandelfyllda saffransbullar   

Kolakakor ??? krille ville ha..

SaffransBisqotti 

Rocky Road   

Fudge   

Mozartkulor... eller Marvelous Balls som jag och Johanna kallar dom   

SaffransMandlar.. ett lite nyttigare julgodis man kan gå omkring å knapra på...

Försvinnande God Kola

Ischoklad.. tobias vill ha,...


sen gör jag nog inge mer...   


Idag står lussebullar på schemat.. men har ingen jävla kessella !!! Damn.... och det är typ 20 minus.. vill inte ta ut bilen ur garaget för det... hmmm... min Fru ska komma hit och vi ska pyssla idag... om jag har tur kasnke jag kan flörta med henne så hon stannar till på affären...   


God Jul på er alla...

Ovido - Quiz & Flashcards