Ta en Kaka Till

Alla inlägg under oktober 2012

Av Simone - 2 oktober 2012 23:38






  Vilken Morron !!!   

 

 

Tobias och Ida kom in på morron med paket åt mig.. och en kaka som dom tänt ljus på.. och Tobias sjöng...     

Jag fick ett jättepaket från Christer som var på väg till stockholm, precis vad jag önskat mig.. en popcorns maskin !!!

(och från barnen förstås) och sen tusen små paket från Ida    Inte alla som har knapparmband a la Ida....  

 

Jag har märkt jag har lite svårt för kalasandet hemma här.. och tycker jag blir stressad och stirrig...   åldern ? stress ? utbränd ?  så jag har valt.. dessutom är Krille inte hemma... Att jag kommer inte ha nån "sammankomst"... utan bara chilla å ta det lugnt.. göra det jag vill göra... utan stress       

 

Jag drog i vartfall till vännäsby när ungarna åkt till skolan... så gick jag och Jeanette broarna runt..skönt... och jag fick låna, typ de snyggaste skorna EVER ! till en stor Baluns jag ska på

om en vecka   Galet snyggt kommer det bli !!!

 

 

 

 

 

                                      BrownieMashmallowscrisp Kakan !

 

                         

 

 Inte svår att göra.. ganska rolig faktiskt.. och jag valde minimashmallows med färg   

 

      

 

Här kommer receptet till ni som ville ha   Ta bara en påse maschmallows,.. ca 150 gr ,.. det räcker... och tänk på att inte ta för stor form.. mindre rice crisp !!! och en skvätt mera choklad i crispet.. å håller det ihop bättre.. jag  fick bättre på i efterskott... här har jag bara använt mjölkchoklad i hela receptet.. men ta med fördel marabous mörka choklad....  

 

   



 

 

Sen fick jag ju besök äntligen av Katarina .. och hon hade blommor med sig !!!?? Åååh jag älskar blommor....  dom var så vackra....sen vi satt och surrade om allt mellan himmel och jord i flera timmar... 

tills hon typ kom på att hon var gryyyymt försenad till lagårn... dom där jäkla korna !   

fast det är klart.. jag dricker ju hemskt gärna mjölk..   

 

 

 

Till kvällen kom hon jag väntat på.. Johanna   

 

 

 

Fabulöst...  Underbart..... Smarr !!!

 

Hon vet vad jag vill ha.....

Sen startade vi "the Big Popper"  och kollade på Scarlett..med tända ljus och allt.. en underbar kostymfilm... Man vill typ va dom....

 

 

 

 


Jag har nu gjort en Hallontryffel limpa typ ? som ska garneras klart imorron....

först en typ pajdegs botten.. hööög-... sen en fyllning med mandelmassa i... och sen en hallontryffel på... hehehe mums..   ska lägga upp mera bilder på den i morron när jag skurit upp den... 

 

 

 

 

 

Nu sitter jag och äter "rester" och dricker kaffe... och längtar tills jag får testa mina nya kaffetillsatser och siraper och grejs...   

 

   mitt i natten,.. jag borde verkligen gå isäng.... Zzzz trött nu...  

 

Längtar tills Krille kommer hem i morron....

 

Zzzzzz Gnatt !


Av Simone - 1 oktober 2012 23:35

Ja idag har jag shoppat... våldsamt..    man kan kalla det ångestshoppa ??  jag var överallt.. och ungarna rymdes knappt i bilen när jag hämtade dom på skolan  




Sista dagen som 33 åring... suck... åldernoja.... 

 

 

 

I Morron fyller jag alltså år.... Krille ska åka bort på tjänsteresa just då.. men jag klarar mig... jag och min bästa vän i hela världen och kidzen ska ha mysigt baka och 

äta godis, och se "Scarlett" världens mysigaste kostymfilm...

 

 

 

 

                    

 

          Detta är nått jag skulle vilja ha i present... Ett svart Lejon.. Så vacker..

 

 

                    

 

                                         Iofs har jag min Ozzy   

 

 

 

God natt nu alla.. försöker stressa av och ska sova..

 

i morron får jag liten kladdkaketårta med ljus på till frukost.. och en massa hemgjorda paket från mina underbaringar.. och ett stort paket från Krille.. vad kan det vara ????   


Ovido - Quiz & Flashcards