Ta en Kaka Till

Alla inlägg under oktober 2012

Av Simone - 23 oktober 2012 22:32

Detta grymt fina skåp fick jag av mamma och pappa .. det stod i ett gammalt uthus på stugtomten de köpt... träspikar.. och massor med lager av färg... jag har köpt nya koppar och ska nu försöka få bort så mycket färg jg orkar... sen.. vitt vitt vitt 

Nu börjar jag skrapa skåpet till Idas rum !! Det börjar ta form nu.,, men mycket kvar förståss ., men det mesta är där.. utom tapeten.. hmmmm... tror jag vet nu hur jag vill ha den.. men vill ha tepetserar hjälp   

Av Simone - 21 oktober 2012 00:01

Ikväll var det partaj för P och vi var i Vännäsby :) synd jag var tvungen åka och jobba vid 23., men men..

BTR "between The rivers" spelade riktigt bra ikväll !

Sen påträffades "Fru Teglund" där och förgyllde min dag ,, #mostermargot

Av Simone - 18 oktober 2012 00:12

Nu är hösten är på riktigt....Jag älskar hösten... men detta eviga regnande gör mig tokig... och förskyld är jag oxå.. har inte tid med det ! måste träna !!!! och renovera och fixa... nackspärr typ har jag oxå...

 

Ska till lasse igen på tisdag... ajajajajaj gruvar mig redan för skinkmassagen   


Det gör så jävla vansinnigt ont att det går inte beskriva...Man vrålar så man håller på bli styckmördad där inne...

 

Så nu har jag varit ner och plockat undn ner på baksidan... studsmattor och jordgubbsnät.. och hängmattan.... nu kan den där jäkla snön komma.... men helst inte.. men regn är inte roligt heller.... usch...

 

                                                                      




Jag har målat klar idas stol och mitt otroooligt tjusiga Cupcakes fat....

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Idas fond tapet   

 

                  

 

 


Målar just nu mest bara.. ska ta mera bilder idag innan jag drar på första lagret av grundfärg på idas väggar.... igår tog jag bort alla lister och allt sånt...nu e det klart.. sen medans bordet jag laserar och väggar torkar ska jag börja skrapa det stora skåpet och gå en långprommenad... bota förskylningen med hårt mot hårt.... löpning e tyvärr inte att tänka på idag    

 



Jag och Tobias hade en sån där Mamma & Son dag igen.... han skulle på vårdcentralen... tidigt.. sen tyckte han vi skulle ta  "a Second breakfast"   och vi vet vars vi vill åka då.... Smarr....


                                          


I går när jag kom hem från jobbet ville jag typ dö.. så sjukt ont i huvudet.. och ögonen var som om nån hällt grus i dom...och C skulle jobba över... och vad ska vi äta.. då hade jag blodpudding i kylen... mmmm eller hur... Blodpudding.. jag trodde Tobias skulle svimma på fläcken.... men jag och Ida gillar blodpudding.. så vi gjore dom lite roligare.... man använder pepparkaksformarna alldeles för lite.. dom går ju att ha till mycket   

 

 

                                      



Nej nu har jag fått i mig fika och te och honung,,, dags å börja måla.. mitt huvud sprängs dock snart....




Av Simone - 17 oktober 2012 23:29

Jag var på en större fest i helgen... jag kände mig faktiskt lite fin   

inte ofta man känner så....   jag har naglar nu ! bara älskar dom... Johanna.J gjorde dom åt mig typ dagarna innan...och håret vart asbra ,. ja och skorna förståss...  


 



 bara älskar skorna som jag fick låna av jeanette


               


                            "SixtySeven" men hittar ju inte dessa nånstans.. googlat i typ timmar !!    



Skitsnygga Partynaglar....   


 



Fina lilla Natahalie.. typ 23 år ?? jag är gammal nu.. ojojojoj   


 




Jag och Monkan   

                                                            




                                                   Grymt snygg bil !!!! jag vill ha den !!


         




                                             och naturligtvis vill jag ha den här oxå   


         


ja nu sitter man uppe igen... förskyld och nackspärr... ska börja måla idas rum i morron,.. nej men vad säger ni..

vi tar en kaka till va ????? 


          





Av Simone - 9 oktober 2012 22:29

Dagens Ord: Enastående   




Nu är det ju Höst... och jag har bytt från turkos till orange i vardagsrummet

..intresseklubben antecknar.. men ändå, i like it    och Halima kommer gilla det oxå !


   


 


     

   

Och jag har varit hos "Lasse" några av oss vet vad det innebär,,, Jag hade ont och fel överallt !? jag skrek som jag höll på bli styckmördad...  så nu försöker jag lindra min värkade kropp och har tagit en lång promenad

Och ska ta mig en stoor kopp apelsinte,,     





Jag varit hos frissan idag.. och hon fixat mitt hår,..så mycket man nu kan göra av INGENTING 


  


ja men jag vart nöjd   



Har nu köpt min favvotidning.. och tänkte ju baka ikväll efter min prommenad..

men jag tror jag borde sova lite..


    

Men måste nog sova...   


Jag får kanske baka på jobbet i morron ist ? 


                 Gnatt Gnatt   





Av Simone - 8 oktober 2012 10:00

OJ vad drygt när internet inte funkar... man är ju ganska beroende kan man säga   så allt får man fixa i efterskott... å sen bara att kunna kolla upp saker... ???? Aaaaaa

 

Vi har varit och hjälp mamms å papps att göra vinter i fjälls.. man blir ju lika ledsen varenda gång man ska fara hem....

Men nu är det gjort... fast jag skulle helst lämna ström och vatten  på och betala hela jädra elräkningen..  

bara jag kunde åka upp närsomhelst                

  

Det spöregnade hela tiden typ..   men det spelar ingen som helst roll.. så grymt underbart skönt det är å va där... Ozzy följde med... och mamma å pappa hade med sig frasse.. det gick ju bra..:D

 

     Frasse i Koftan Ozzy sooooover 

 

 

 Måste skaffa mig en riktig kamera.. det går fan inte ta kort med iphone !!! Vi har haft mysigt iaf.,.. bildbombning !!

 

 

     

 

                                         Drop Dead Dog !

 

 

 

       Kom ner kom ner kom ner kom ner  Kom ner kom ner kom ner

       kom ner Kom ner kom ner kom ner kom ner Kom ner kom ner

       kom ner kom ner Kom ner kom ner kom ner kom ner !!!! 

 

Frasse försöker iaf   

 

 

 

Ja nu är vi hemma iaf.. och jag kommer bli fett sjuk snart det känner jag på mig ,,, och jag vägrar !!!! 

 

 

                 

Av Simone - 8 oktober 2012 09:37

I fredags skulle jag och Tobbe göra några ärenden i stan innan vi skulle till fjälls.... och han var så söt och rolig.. säger så mycket kloka saker....  


-Du mamma..

-mmm

- Sånna här vahettere tonåringar..

-mmm

- när dom blir ledsna å så.. då blir det typ värsta utredningen..

- ?! *Håller mig för skratt* ähum hrm... ja det har du verkligen rätt i...

 

  

 

 

 

Sen åkte vi på BOOM min absoluta favorit affär...   

 

Där bestämde Tobbe att han skulle köpa en ny kakform åt mig ?..   för vems pengar,, hmm... hahaha men han är ju för omtänksam och jag ville verkligen ha den oxå.. sen kollade vi på lite annat till fjällen och sånt .. hittad en lampskärm oxå till tvrummet.. kung !

   Efter 15 minuter tyckte Tobbe att nu var det dags å åka på mediamarkt istället och kolla på spel   hahaha vi köpte lite kaffe och bullar och festis sen drog vi dit..

 

Underbar dag,.... sen såklart åkte vi till fjälls när K komme hem

 

                          

 

Skinnjacks ligan   

 

 

 

Av Simone - 6 oktober 2012 01:25

Ja nu är det verkligen höst på riktigt....

och mysigt är det...

 

 

 

Jag och Ozzy myser såklart varje frukost med tända ljus och en jätte balja till tekopp ....

 

   

 

 Så jävla söt han är..

och det går aldrig ta en vettig bild på katten ??? han är typ suddig och konstig.. 

 

 

Min lilla Knäppis 

 

 

 fick den här vackra skapelsen av Johanna och Peter...  

 

Sådär dagen efter jag fyllt år.. besinnade jag mig och tänkte jag bjuder några på vanligt fika

bara.. ingeet annat ! ångest ...

 

 

Jag bjöd då på Hallontryffel Limpa 

              

 

                                                      

Det var en sort pajbotten... med florsoker i ?? och hög som tusan i en sockerkaksform...och sen en madelmassafyllning med ägg, kakao, smör och socker typ..

och sen efter det var gräddat.. så hällde man på det översta lagret som var,. en jättesmarrig tryffel på mixade hallon och choklad choklad choklad  Mmmm och vispgrädde..

vad kan gå fel lixom... inget !   

 

 

Denna dag fick jag även välja vilken bil jag skulle ta på jobbet... svårt fall doktorn grät....

Not

 

         

 

godnight folks.....

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards