Ta en Kaka Till

Alla inlägg under september 2012

Av Simone - 17 september 2012 00:35

Jaha nu har jag alltså gjort min första burk med äppelmos... *stolt*  inte svårt..

men skala äpplen e jag fett less på.. ska skaffa mig en sån där.. mosvagga.. eller vad det heter...

äppeldrickan är på gång.. färdig på onsdag... den är då sjukt enkel att göra.. klarar sig själv i hinken i 3 dagar... sen silar man bort allt och tillsätter socker och natriumbensoat.. klart !    


    

jag har så mycket äpplen.. att fotbollslaget i byn kom och plockade ner resten och ska sälja det till Brännlands Musteri 

roligt.. mina äpplen kommer finnas i cidern vi köper på systemet inom kort   

 

kasnke man skulle gå och lägga sig nu eller ?? ska ju cykla till och från jobbet i morrn bitti...  


Av Simone - 17 september 2012 00:23

  Smarr !!!! marängbottnar.. tryffelchoklad typ kräm och hallongrädde....  och garnering...

enkelt och sjukt gott

     digestivebotten.. med kolakräm /kondeserad mjölk... grädde bär och choklad


    barnkalas tårta.. med kitkat runtom och smarties på.. men skulle gjort fler bottnar.. för kitkat pinnarna vart ju högre än tårtan ! Fail...  

Av Simone - 16 september 2012 19:25

Nu är det skördetid... av alla bär och äpplen och svamp... och jakt dessutom..

älskar hösten mest av allt.... 

 

             

 

Varit i fjälls å fått mina älskade hjortron, nästan 5 liter ... yeay me !

Hemma har jag Kantareller och en MASSA äpplen som vanligt... och plockat i år för första gången iförd mina Ursnygga stövlar, 12liter blåbär..

 

 

 

Nu får man ju sån lust å baka när det är höst... Hjortronsylt..äppelmos, och frysa in in allt övrigt... sparat för mera bak i vinter... nu har man gjort några äppelpajer och blåbärskakor m.m  

   

 

dags å börja med äppelmoset   

 

Ovido - Quiz & Flashcards