Ta en Kaka Till

Alla inlägg under januari 2012

Av Simone - 5 januari 2012 12:23

Nu känns allt Hakuna Mata Igen  






 Trots allt snöskotanoch, halkande och strömavbrott..för kort hår och extra kilon, så känns det som som man är på rätt väg... jag ska börja på Usm igen och träna..

det känns helt magiskt !     

I helgen blir det bara en massa roligheter.. träffa kompisar och åka skoter och grilla och SKOTTA MERA SNÖ ! måste skotta taken som det ser ut  och träna.. antar att mannen ska åka skidor och jag ska hinna dra på gymmet både på fredag och söndag hade jag tänkt    

känns lite i axlarna idag allt skottande som blivit.. tack gode gud en kompis kom till oss och hjälpte till med traktorn för några dagar sen.. men nu rymms det inge mera snöö !


Jenny visade mig mirror appen häromdagen.. sen dess har man ju hållit på likadant på telefeonen oxå   går ju inte låta bli.. igår skratta jag och sandra så vi fick ont i magen !

 



nej off to Work !!     !



Av Simone - 3 januari 2012 12:46

Idag känns det sådär typiskt....        

Gick hem från jobbet idag.. kunde inte ta bilen till jobbet igår

och då fick jag skjuts in till jobbet..å då tänkte jag jag går hem i morron bitti.. det är långt men.. jag tar en genväg...  

jomen visst .. den genvägen var oplogad ! fick gå i 2km oplogat. 30cm snö.. men det gick ju det oxå.. tog bara lite extra tid

   jaha väl hemma.. så hade jag gått 1.5 mil    enligt min "runkeeper" mkt bra app....       


men när jag komme hem så blev allt sådär Typiskt bara... flytta till skottland känns mer och mer lockande hela tiden.. 

tänk å flytta dit ett år 



Sååå underbart... (slottet kankse blir lite väl mkt  )     Men jobba på en lokal pub.. ha en liten stuga.. ett litet stall med två hästar.. rida ut på ljungslätterna... elda i öppenspisen,,. gå med tjocksockar hela tiden och stora sjalar inne för man håller på frysa ihjäl   ja just det kasnke inte är så kul.. men ändå.. bara ett år lixom... mysigt...

jag ska då definitivt åka dit mkt snart !    


nä nu ska jag ta sparken och hämta mina små monster från fritids... tänk.....

2km, 2 barn i overaller, 2 sparkar  oooj vad roligt vi kommer få     

Av Simone - 2 januari 2012 09:28

 Nyår hos Anton & Malin     




Avlöpte bra   skönt.. en massa god mat och raketer och mys.... man e väl för gammal för nått storpartaj.. nu när man har kidzen.. känns det mest som man vill ta det lugnt på nyår... ingen big deal längre..  


Tobias sa nått så gulligt på natten när vi kom hem.. vi låg och mös..

Mamma- jag skulle vilja köpa nått till dig...

-jasså vill du det .. vad du är snäll...

- en sån där som therese fick.. (Onepiece) fast en rosa med silverblixtar  på...

Åååå ääääsch   

 Kanske en sån här ?   

Nyårsdagen började med Harrry PotHead !   sen skulle vi åka skridskor med Norens ... ojojoj  

Tobias Tobias våran Dramaqueen...  

men till sist så.. fixade han det bättre... måste åka mera i veckan... '

    

Jaha och idag så hände detta när jag skulle öppna dörren     

En massa snöööö !!  .. Oh Lordi vad snö.. härligt.. Men hoppas vi får tag i nån som kan skotta gården till i kväll.. för det går inte skotta detta     nu ska jag ta en prommenad medans kidzen myser i sina morronrockar dom fått av mormor i julklapp och dom ser film eller/och spelar tvspel .... sen ska dom få åka på fridtids första dagen på länge.. och jag ska jobba....  jag får skjuts till jobbet för jag får inte ut bilen    undra om det blir skridskor på jobbet ikväll kanske  


Ha de....


Ha en  

Ovido - Quiz & Flashcards